مافیای نوشت‌افزار وارداتی با حاشیه سود میلیاردی

عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد مافیای نوشت‌افزار وارداتی با حاشیه سود میلیاردی عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گردش مالی در حوزه لوازم‌التحریر را فوق نجومی خواند و از وجود مافیای واردات نوشت افزار خارجی در کشور خبر داد. به گزارش خانه ملت، علیرضا سلیمی با اشاره به […]

عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد

مافیای نوشت‌افزار وارداتی با حاشیه سود میلیاردی

عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گردش مالی در حوزه لوازم‌التحریر را فوق نجومی خواند و از وجود مافیای واردات نوشت افزار خارجی در کشور خبر داد.

به گزارش خانه ملت، علیرضا سلیمی با اشاره به گردش مالی بسیار بالای نوشت‌افزار در کشور، عنوان‌کرد: برآوردهای صورت گرفته نشان می‌دهد که رقم گردش مالی در این حوزه فوق نجومی است و این بازار برای برخی افراد حاشیه سود بسیار بالایی دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در واردات نوشت افزار خارجی به کشور با توجه به سودهای کلان در این بازار یک مافیای پر قدرت شکل گرفته است، افزود: توان تولید بسیاری از اقلام و اجناس لوازم‌التحریر که یکی از پرمصرف‌‌ترین کالا‌ها به شمار می‌آید در کشور وجود دارد و واردات بی‌رویه در این حوزه موجب بروز خسارت فراوان به تولیدکنندگان در این حوزه شده است.

آموزش و پرورش در حالی بخشنامه ممنوعیت استفاده از نوشت‌افزار خارجی را اعلام می‌کند که در تنظیم بازار آن نقشی ندارد

وی افزود: از سوی دیگر یکی از آسیب‌‌ها در حوزه استفاده از نوشت‌افزار خارجی آسیب‌های فرهنگی در این حوزه است که دانش‌آموزان و کودکان را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا ضرورت نظارت در این حوزه احساس می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح‌کرد: یکی از ایرادات دیگر در حوزه نوشت‌افزار مشخص نبودن یک متولی با اختیارات کامل در این حوزه است؛ آموزش و پرورش در حالی بخشنامه ممنوعیت استفاده از نوشت‌افزار خارجی در مدارس را اعلام می‌کند که در تنظیم بازار آن نقشی ندارد.

سلیمی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای داخلی، افزود: اقتصاد مقاومتی جز با حمایت از کالای داخلی سامان پیدا نمیکند و در این مسیر باید از کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، جلوگیری شود.

وی اظهارکرد: در مقطع کنونی که کشور در جنگ اقتصادی است، ضرورتی ندارد ارز برای اقلامی همچون پاک کن و مداد که تولید آن با تکنولوژی ساده‌ای امکان‌پذیر است، از کشور خارج شود.

ضرورتی ندارد ارز برای اقلامی همچون پاک‌کن و مداد از کشور خارج شود

سلیمی یادآور شد: در عین حال دستگاه‌های نظارتی نیز باید برای جلوگیری از انحصاری شدن بازار نوشت‌افزار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها وارد عمل شود تا خانواده‌ها در مهرماه امسال با مشکلی در این حوزه که تقریباً همه با آن درگیر هستند، مواجه نشوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: یکی دیگر از عجایب در حوزه نوشت‌افزار نیز واردات قاچاق آن است که در این حوزه مرزهای کشور باید با دقت بسیار بیش‌تری مراقبت شود.