ایجاد بهره‌وری اقتصادی با اتصال راه‌آهن به بندر آستارا

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس مطرح کرد ایجاد بهره‌وری اقتصادی با اتصال راه‌آهن به بندر آستارا نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس، با بیان این‌که اتصال راه‌آهن شمال- جنوب از حیث اقتصادی لازم است، گفت: تأمین منابع مالی از طریق فاینانس برای تکمیل هر چه سریع‌تر راه‌آهن قزوین-رشت-بندرانزلی- آستارا لازم است. به گزارش خانه ملت، […]

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس مطرح کرد

ایجاد بهره‌وری اقتصادی با اتصال راه‌آهن به بندر آستارا

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس، با بیان این‌که اتصال راه‌آهن شمال- جنوب از حیث اقتصادی لازم است، گفت: تأمین منابع مالی از طریق فاینانس برای تکمیل هر چه سریع‌تر راه‌آهن قزوین-رشت-بندرانزلی- آستارا لازم است.

به گزارش خانه ملت، محمدحسین قربانی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن قزوین- رشت-انزلی-آستارا، گفت: متأسفانه تا امروز شاهد افتتاح این طرح نبوده‌ایم اما طبق وعده‌های مکرر دولت این پروژه در پایان سال ۹۷ تا رشت افتتاح خواهد شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که راه‌آهن گیلان زمانی به بهره‌وری رسیده و ارزش اقتصادی خواهد داشت که مسیر شمال-جنوب را به یکدیگر متصل کند، افزود: اتصال صرف راه‌آهن به رشت فضای اقتصادی و رونق کسب و کار و تجارت منطقه را ایجاد نکرده و برای اقتصاد کشور نیز قابل توجه نخواهد بود.

اقتصاد محور بودن راه‌آهن گیلان نیازمند اتصال به بندرانزلی و همچنین آستارا است

قربانی با تأکید بر این‌که اقتصاد محور بودن راه‌آهن گیلان نیازمند اتصال به منطقه آزاد بندرانزلی و همچنین آستارا است، تصریح‌کرد: اکنون یکی از بنادر فعال کشور بندر آستارا بوده و با توجه به تعامل و قراردادهای صورت گرفته با کشور آذربایجان راه‌آهن از سوی این کشور تا آستارا کشیده شده است.

وی ادامه‌داد: متأسفانه با توجه به خوش‌قولی کشور آذربایجان اما ایران هنوز نتوانسته نسبت به ایجاد شبکه راه‌آهن در بندر آستارا اقدام کند.

بیش از ۹۵ درصد عملیات ساخت راه‌آهن قزوین-رشت انجام شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد عملیات ساخت راه‌آهن قزوین-رشت انجام شده است، گفت: دولت باید بداند که اتصال راه‌آهن شمال و جنوب به یکدیگر می‌تواند اثرگذاری اقتصادی داشته باشد در غیر این صورت عوایدی چندانی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که کمبود منابع یکی از علل تأخیر در تکمیل پروژه مذکور بوده است، افزود: دولت باید با جذب فاینانس برای این پروژه از بار تعهدات خود بکاهد.