نبود منابع بهانه دولت برای تعلل در نوسازی بافت فرسوده

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد نبود منابع بهانه دولت برای تعلل در نوسازی بافت فرسوده عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس، از عملکرد دولت در حوزه بازآفرینی شهری انتقاد کرد و گفت: این طرح نیز مانند طرح‌های دیگر در حوزه مسکن روی کاغذ مانده است. به گزارش خانه ملت، علیم یارمحمدی با […]

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد

نبود منابع بهانه دولت برای تعلل در نوسازی بافت فرسوده

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس، از عملکرد دولت در حوزه بازآفرینی شهری انتقاد کرد و گفت: این طرح نیز مانند طرح‌های دیگر در حوزه مسکن روی کاغذ مانده است.

به گزارش خانه ملت، علیم یارمحمدی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه بازآفرینی شهری، گفت: متأسفانه دولت در حوزه احیای بافت فرسوده و نوسازی آن تاکنون تنها به ارایه وعده‌های بسیار بسنده کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که مطالعات طرح بازآفرینی شهری انجام شده است، افزود: معاونتی هم در دولت برای تسریع در نوسازی بافت فرسوده فعال شده؛ اما هنوز اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.

کمبود منابع بهانه تأخیر در ورود دولت به حوزه بازآفرینی شهری

وی با تأکید بر این‌که کمبود منابع عامل اصلی تأخیر در ورود دولت به حوزه بازآفرینی شهری قلمداد می‌شود، تصریح‌کرد: به اعتقاد دولت تأمین منابع مورد نیاز این حوزه می‌تواند تحولی در این بافت‌ها و حتی مسکن ایجاد کند.

یارمحمدی با بیان این‌که طبق برنامه ششم توسعه دولت مکلف به بازآفرینی شهر و نوسازی بافت فرسوده است، گفت: منابع این طرح دیده شده و دولت و شهرداری نباید با بهانه‌تراشی تعلل در اجرای آن کنند.

گزارش‌دهی دولت در حوزه نوسازی بافت فرسوده تنها روی کاغذ است

وی با تأکید بر این‌که متأسفانه گزارش‌دهی دولت در حوزه نوسازی بافت فرسوده تنها روی کاغذ است، افزود: در این حوزه هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و دولت به شعاردهی مشغول است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که دولت باید با جذب بخش خصوصی کمبود منابع برای اجرای طرح بازآفرینی شهری را جبران کند، گفت: تأمین منابع این طرح در شرایط فعلی مهم‌ترین اقدامی است که دولت برای تسریع در نوسازی بافت فرسوده باید در دستور کار قرار دهد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که کمیسیون عمران مجلس بار‌ها در خصوص تعلل دولت در ساماندهی بازار مسکن و همچنین بی‌توجهی به اجرای طرح‌های ارایه شده تذکر داده است، افزود: مجلس باز هم پیگیر اجرای این طرح‌ها از بعد نظارتی خواهد بود زیرا تأثیر عملیاتی شدن آنها بر بازار غیرقابل انکار است.