استفاده از تلفن همراه در صحن مجلس ممنوع می‌شود

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس استفاده از تلفن همراه در صحن مجلس ممنوع می‌شود رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: طی سفر نمایندگان به مشهد و تشکیل جلسات پی‌درپی کمیسیون، طرح ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در صحن تصویب شد. به گزارش خانه ملت، غلامرضا کاتب تصریح کرد: مقام‌معظم‌رهبری بر انضباط کمیسیون‌‎‌ها و […]

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس

استفاده از تلفن همراه در صحن مجلس ممنوع می‌شود

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: طی سفر نمایندگان به مشهد و تشکیل جلسات پی‌درپی کمیسیون، طرح ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در صحن تصویب شد.

به گزارش خانه ملت، غلامرضا کاتب تصریح کرد: مقام‌معظم‌رهبری بر انضباط کمیسیون‌‌ها و اقتدار مجلس در دیدار خود با نمایندگان مجلس تأکید کردند و از این رو تلاش کردیم تا در فرصت مفصلی به این موضوع بپردازیم لذا با موافقت همکاران ۳ روز تعطیلات را به این موضوعات پرداختیم.

تصویب طرح ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در صحن در کمیسیون آیین‌نامه داخلی

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا تصمیمات خوبی در مورد انضباط کمیسیون‌‌ها و صحن اتخاذ شد؛ استفاده از تلفن همراه در داخل صحن و کمیسیون‌‌ها یکی از موضوعات بود، پیش از این ۶۰ نفر از نمایندگان طرحی با محوریت آقای نقوی حسینی تقدیم کمیسیون آیین‌نامه کردند که در این جلسات به تصویب رسید. به موجب این طرح نمایندگان نمی‌توانند تلفن همراه خود را به داخل صحن ببرند لذا این موضوع سبب مشارکت بیش‌تر نمایندگان خواهد شد.

جلوگیری از تداخل روز کاری نمایندگان با ملاقات مردمی

کاتب با بیان این‌که ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در صحن علنی به ارتقای مجلس و تقویت طرح و لوایح کمک می‌کند، ادامه داد: از سوی دیگر به موضوع ملاقات مردمی نمایندگان پرداخته شد، ملاقات‌‌ها باید در حوزه‌های انتخابیه صورت گیرد یا برای ملاقات مردمی در مرکز باید از تداخل آنها با روزهای کاری مجلس جلوگیری شود تا نمایندگان به موجب این ملاقات‌‌ها صحن یا جلسه کمیسیون را ترک نکنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رهبری بر برگزاری جلسات کمیسیون‌‌ها به صورت منظم تأکید داشتند، گفت: هیأت رییسه به نوعی روز و ساعات ملاقات نمایندگان با مردم را باید تنظیم کند که تداخل با کار اصلی نمایندگی (صحن و کمیسیون) نداشته باشد. مردم هم برای همراهی باید در جریان این تغییر قرار گیرند.

دولت باید کابینه خود را ابتدای کار به صورت کامل به مجلس معرفی کند

وی ادامه داد: تصمیماتی در رابطه با معرفی کابینه در جلسات اتخاذ شد، در گذشته دولت در جریان معرفی اعضای کابینه می‌توانست تعدادی از وزرا را معرفی نکند به این استناد که در قانون بر معرفی کامل کابینه توسط دولت تأکید نشده است، لذا این ماده قانونی هم اصلاح شد و دولت همه وزرا را باید یک جا به مجلس معرفی کند. در خصوص سقوط دولت باید از ابتدا یا انتها اگر نیمی تغییر کردند، حکم سقوط دولت دارد که در قانون به صورت شفاف تعریف شد.

سوابق و صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه بررسی می‌شود

وی افزود: دولت برای پیشنهاد وزرا باید به داشتن حداقل تجربه و تخصص مرتبط توجه کند تا از معرفی افراد غیرمرتبط جلوگیری شود، در رابطه با مدرک تحصیلی یکی از وزرا در دولت‌های قبل مشکلی پیش آمد لذا در جریان اصلاح قانون تأکید شد تا همه سوابق به صورت مستند ارایه شود. کمیسیون‌های تخصصی مرتبط هم موظف شدند همه برنامه‌ها، سوابق و صلاحیت را بررسی کند تا نمایندگان با اشرافیت کامل رأی دهند.