معافیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بنادر لحاظ شده است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس معافیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بنادر لحاظ شده است سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت حمایت از واحدهای ساخت کشتی و همچنین تأمین قطعات و تجهیزات آن در کشور با توجه به شرایط فعلی تأکید کرد. به گزارش خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به وضعیت کشتی‌سازی و همچنین تأمین قطعات […]

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس

معافیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بنادر لحاظ شده است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت حمایت از واحدهای ساخت کشتی و همچنین تأمین قطعات و تجهیزات آن در کشور با توجه به شرایط فعلی تأکید کرد.

به گزارش خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به وضعیت کشتی‌سازی و همچنین تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز کشتی‌ها در زمان تحریم‌ها، گفت: ظرفیت‌های داخل کشور برای تولید کشتی و همچنین تأمین قطعات و تجهیزات آن محدود است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که دو یا ۳ شرکت سازنده کشتی در داخل کشور فعال است، افزود: کشتی‌سازی‌های داخلی تولیدات خود را تنها برای مصرف داخل عرضه کرده‌اند و در زمینه صادرات فعالیتی نداشته‌اند.

ارایه منابعی از صندوق توسعه ملی برای توسعه صنعت کشتی‌سازی در کشور

بدری با تأکید بر این‌که با توجه به شرایط فعلی کشور باید تولید ملی تقویت شود، تصریح‌کرد: تقویت تولید ملی در این حوزه می‌تواند از محل صندوق توسعه ملی و اعطای تسهیلاتی از این منظر صورت بگیرد.

صنایع دریایی کشتی‌سازی

وی با بیان این‌که باید به شرکت‌های تولیدکننده کشتی، تجهیزات و قطعات آن و به‌طور کلی از صنایعی که تاکنون وابستگی به کشورهای خارجی برای تولید آن داشته‌ایم حمایت شود، گفت: ارایه تسهیلات با سود پایین و در نظر گرفتن معافیت‌هایی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد.

حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان برای کاهش وابستگی کشور در راستای ساخت و تعمیر کشتی‌ها لازم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر این‌که دولت باید با ارایه مشوق‌های لازم تولید بهتر و با کیفیت بالا را در دستور کار قرار دهد، افزود: حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان برای کاهش وابستگی کشور در راستای ساخت و تعمیر کشتی‌ها لازم است.

بدری با بیان این‌که قانون مشخصی برای سرمایه‌گذاری در بنادر مصوب شده است، تصریح کرد: خوشبختانه معافیت‌های مناسبی همانند مناطق آزاد برای سرمایه‌گذاری در بنادر در نظر گرفته شده از این رو توجیه اقتصادی در این حوزه دیده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر این‌که اگر بخش خصوصی در بنادر سرمایه‌گذاری کند یکی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری در بنادر می‌تواند ساخت کشتی باشد، گفت: در گذشته امتیازهای خاصی برای سرمایه‌گذاری دولتی در بنادر و همچنین کشتی‌سازی در نظر گرفته شده بود اما اکنون این امتیازات به بخش خصوصی نیز تعمیم داده شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با تقویت بخش خصوصی حضور این بخش در بنادر و همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه کشتی‌سازی را تقویت کند.