فعالیت ۲۰۰ هزار بنگاه معاملات ملکی در کشور

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد فعالیت ۲۰۰ هزار بنگاه معاملات ملکی در کشور نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: براساس آمارها در حدود ۲۰۰ هزار بنگاه معاملات ملکی در کشور وجود دارد. به گزارش خانه‌ملت، سیداحسن علوی با اشاره به بررسی لایحه قانونی پیش فروش ساختمان، گفت: یکی از اهداف این لایحه، ساماندهی […]

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

فعالیت ۲۰۰ هزار بنگاه معاملات ملکی در کشور

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: براساس آمارها در حدود ۲۰۰ هزار بنگاه معاملات ملکی در کشور وجود دارد.

به گزارش خانه‌ملت، سیداحسن علوی با اشاره به بررسی لایحه قانونی پیش فروش ساختمان، گفت: یکی از اهداف این لایحه، ساماندهی دفاتر املاک و روند پیش فروش ساختمان است، زیرا بسیاری از قرارداد‌ها در دفاتر فاقد مجوز منعقد می‌شود.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه پرونده‌های بسیاری درباره فروش یک ملک به چند نفر توسط دفاتر فاقد مجوز وجود دارد، از این رو باید مسیر روشنی برای جلوگیری از بروز این مسایل تبیین شود.

تضمین خاصی در قراردادهای پیش فروش برای تحویل ملک وجود ندارد

وی افزود: از طرف دیگر به علت خلأهای قانونی، در قراردادهای پیش فروش خانه، تضمین خاصی برای تحویل ملک طبق مفاد قرارداد وجود ندارد و این مسأله بار‌ها اتفاق افتاده است که پیمانکاران و سازندگان برخلاف قرارداد، موضوع و مفاد جدیدی را از خریداران مطالبه می‌کنند.

امنیت بخشی به معاملات املاک با تصویب لایحه قانونی پیش فروش ساختمان

علوی ادامه‌داد: از این رو با تصویب لایحه قانونی پیش‌فروش ساختمان، یک چارچوب خاص و دقیقی برای فرایند پیش‌فروش ساختمان ایجاد می‌شود تا خریداران با امنیت خاطر اقدام به انعقاد قرارداد کنند و قطعاً براساس قانون با خاطیان و متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

تنها باید بنگاه‌های املاک دارای مجوز و کد رهگیری فعالیت کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قطعاً تنها بنگاه‌های املاک دارای مجوز و کد رهگیری باید بتوانند فعالیت کنند، از این رو ما به دنبال آن هستیم که با تصویب قانون، این حوزه را سامان بدهیم تا بنگاه‌های فاقد مجوز نتوانند به فعالیت ادامه بدهند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، با اعلام این‌که براساس آمارهای حدود ۲۰۰ هزار بنگاه معاملات ملکی در کشور وجود دارد، تصریح‌کرد: متأسفانه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از این بنگاه‌ها فاقد مجوز قانونی برای فعالیت هستند و این مسأله قطعاً یکی از عوامل بروز کلاهبرداری‌های ملکی است، از این رو لایحه قانونی پیش‌فروش ساختمان، از فعالیت مراکز غیرمجاز املاک جلوگیری می‌کند.