شرایط خروج کالاهای وارداتی تجمیع شده

با نظر نمایندگان مجلس مشخص شد شرایط خروج کالاهای وارداتی تجمیع شده اهالی بهارستان نحوه خروج کالاهای وارداتی تجمیع شده را مشخص کردند. به گزارش مناقصه‌مزایده، وکلای ملت در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده(۱۴) این لایحه […]

با نظر نمایندگان مجلس مشخص شد

شرایط خروج کالاهای وارداتی تجمیع شده

اهالی بهارستان نحوه خروج کالاهای وارداتی تجمیع شده را مشخص کردند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، وکلای ملت در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده(۱۴) این لایحه با ۱۳۲ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (۱۴) آمده است: بند (ح) ماده (۲) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود: خروج کالاهای وارداتی تجمیع شده مشمول تسهیلات قانون ساماندهی مبادلات مرزی از استان مرزی بدون رعایت تشریفات قانونی یا تجمیع تجاری این کالا‌ها یا تجمیع تجاری کالاهای مسافری.

همچنین نمایندگان با حذف بند (خ) ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۱۴۵ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این بند آمده بود که ورود، خروج، خرید، فروش و حواله ارز بدون رعایت ضوابط تعیینی توسط دولت و بدون مجوزهای لازم از بانک مرکزی انجام می‌شود.