کاهش بودجه راهداری، معضلات جاده‌ای را به همراه دارد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس کاهش بودجه راهداری، معضلات جاده‌ای را به همراه دارد سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کاهش بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را یکی از دلایل بروز تصادف‌های برونشهری کنونی دانست که امکان رسیدگی لازم به این مسایل را از بین می‌برد. به گزارش ایرنا، صدیف بدری افزود: قصور […]

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس

کاهش بودجه راهداری، معضلات جاده‌ای را به همراه دارد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کاهش بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را یکی از دلایل بروز تصادف‌های برونشهری کنونی دانست که امکان رسیدگی لازم به این مسایل را از بین می‌برد.

به گزارش ایرنا، صدیف بدری افزود: قصور راننده و بی‌اعتنایی به ضوابط ایمنی، نقص فنی خودرو‌ها به‌ویژه کانترهای حمل و نوسازی اندک کنترل‌های فنی از عوامل حوادث جاده‌ای این روزهاست.

وی یادآور شد: چندین سال است که سازمان برنامه و بودجه روند کاهشی بودجه سازمان راهداری را اتخاذ کرده و سالانه ۳۵ تا ۴۰ درصد بودجه این سازمان کاهش یافته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: نقاط حادثه‌خیز در سازمان راهداری احصا شده و این سازمان بودجه لازم را پیش‌بینی کرده است ولی سازمان بودجه همکاری لازم را نمی‌کند و بودجه لازم را در اختیار راهداری قرار نمی‌دهد.

لزوم فرهنگسازی

بدری افزود: یکی دیگر از مشکلات کنونی موضوع فرهنگی است. ما باید فرهنگ رانندگی در جاده‌ها را بالا ببریم. رعایت ایمنی خودرو نیز از موضوعاتی است که باید حتماً به آن توجه شود.

وی ادامه داد: بر طبق قانون باید از محل وصول جرایم رانندگی، ۵ درصد به فرهنگسازی در این موضوع اختصاص داده شود ولی این موضوع به صورت کامل اجرا نمی‌شود.

«ما درباره تصادف قبلی که در کردستان رخ داد، جلسه‌ای با مسؤولان سازمان راهداری و پلیس راه کشور برگزار کردیم و در آن جلسه تأکید شد برنامه میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای همکاری دستگاه‌های متولی در این زمینه وجود دارد، همچنین باید موضوع فرهنگی از سوی صدا و سیما بیش‌تر پیگیری شود و این سازمان برنامه‌های بیش‌تری در این زمینه بسازد».

نماینده مردم اردبیل در مجلس یادآوری کرد: ما به تازگی شاهد تصادف بزرگی در جاده کاشان-نطنز بودیم که یکی از دلایل آن رعایت نکردن نکات ایمنی جاده‌ای بود و ما در نخستین جلسه کمیسیون عمران مجلس موضوع را با حضور مسؤولان ذی‌ربط بررسی می‌کنیم.