احتمال سقوط آزاد قیمت‌ها در بازارهای طلا و مسکن

احتمال سقوط آزاد قیمت‌ها در بازارهای طلا و مسکن سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، از احتمال سقوط آزاد نرخ‌ها در بازارهای طلا، خودرو و مسکن خبر داد. به گزارش خانه‌ملت، رحیم زارع درباره کاهش قیمت دلار گفت: همان‌طور که بار‌ها اعلام شده قیمت دلار در ماه‌های گذشته به ‌صورت کاذب […]

احتمال سقوط آزاد قیمت‌ها در بازارهای طلا و مسکن

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، از احتمال سقوط آزاد نرخ‌ها در بازارهای طلا، خودرو و مسکن خبر داد.

به گزارش خانه‌ملت، رحیم زارع درباره کاهش قیمت دلار گفت: همان‌طور که بار‌ها اعلام شده قیمت دلار در ماه‌های گذشته به ‌صورت کاذب افزایش یافته، بنابراین طبیعی است قیمت‌ها در بلندمدت براساس منطق اقتصادی تعدیل شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در هر صورت ارایه به موقع ارز شرکت‌های صادراتی به سامانه نیما در ماه‌های آتی باعث می‌شود سوداگران نتوانند به سودهای نجومی دست یابند بنابراین باید روند ارایه ارز صادرکنندگان به سامانه نیما رصد شود.

نقدینگی سرگردان در جامعه از طریق بازار سرمایه به سوی بخش تولید هدایت شود

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید مجلس شورای اسلامی، افزود: بدیهی است بازارهای اقتصادی با هم در ارتباط هستند بنابراین کاهش قیمت ارز، بازارهای طلا، خودرو و مسکن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند و احتمال سقوط آزاد نرخ‌ها در این بازار‌ها وجود دارد، در صورت برنامه‌ریزی مناسب می‌توان بخشی از نقدینگی سرگردان در جامعه را از طریق بازار سرمایه به سوی بخش تولید هدایت کرد.

زارع در ادامه تصریح‌کرد: ریزش فیمت کاذب در بازارهای مختلف باید انجام شود چرا که گرانی‌ها باعث فشار اقتصادی به مردم می‌شود و تنها به افزایش ثروت سوداگران اقتصادی منجر می‌شود که غیرقابل قبول است.

کدام عوامل ثبات را به بازار ارز باز می‌گرداند؟

زارع ادامه‌داد: گسترش عمق بازار ثانویه ارز، جلوگیری از فضاسازی سوداگران، حمایت از بخش‌های مولد اقتصادی، عملیاتی شدن پیمان‌های پولی و همکاری بانک‌های اروپایی با بانک‌های ایرانی باعث می‌شود ثبات به بازار ارز بازگردد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: بازگشت ثبات به بازار ارز یکی از لازمه‌های تسهیل امور اقتصادی است و مانع از افزایش قیمت کاذب می‌شود.