دستگاه‌های نظارتی با کاهش نرخ ارز بر قیمت‌گذاری‌ها نظارت کنند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دستگاه‌های نظارتی با کاهش نرخ ارز بر قیمت‌گذاری‌ها نظارت کنند یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با ابراز امیدواری نسبت به این‌که با کاهش قیمت ارز شاهد روند نزولی قیمت‌ها در بازار خواهیم بود، گفت: وزارت صنعت، معدن‌و‌تجارت به تبع این شرایط قیمت‌ها را کاهش دهد. به گزارش […]

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

دستگاه‌های نظارتی با کاهش نرخ ارز بر قیمت‌گذاری‌ها نظارت کنند

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با ابراز امیدواری نسبت به این‌که با کاهش قیمت ارز شاهد روند نزولی قیمت‌ها در بازار خواهیم بود، گفت: وزارت صنعت، معدن‌و‌تجارت به تبع این شرایط قیمت‌ها را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی‌پورمختار در تحلیل کاهش اخیر قیمت ارز و طلا گفت: این افزایش قیمت‌ها و مسایلی که پیش آمده بود جنبه روانی داشت. در واقع این جنبه روانی قسمتی از جنگی بود که علیه ما ایجاد شده بود. آنها مسایلی درخصوص تحریم‌ها مطرح می‌کردند و ما را تهدید می‌کردند. همین موارد تأثیراتی را داشت چرا که اقتصاد ما پایدار نیست و متأثر از این موارد تأثیراتی را پذیرفته بود.

وی افزود: همچنین تصمیم‌های عجولانه‌ای در دولت و هجوم آوردن مردم برای خرید کالا تأثیراتی را در این خصوص گذاشته بود. همچنین عدم ارایه ارز مورد نیاز از سوی بانک‌مرکزی، سخت‌گیری‌ها و تک‌نرخی کردن ارز از جمله عواملی بود که در این نابسامانی تأثیرگذار بود. بعد از فرونشستن این حباب و اختیاراتی که دولت به بانک‌مرکزی در حوزه مسایلی ارزی اعطا کرد تا بتواند ارز بیش‌تری را در بازار برای متقاضیان عرضه کند، این شرایط به وجود آمد. امیدواریم با اقداماتی که دولت و شورای هماهنگی ۳قوه انجام می‌دهند این موضوع موجب تثبیت قیمت‌ها شود.

این کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: امروز تولیدکننده، بازرگان و مردم به دنبال ثبات قیمت هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری مردم و تدبیری که دولت می‌اندیشد شاهد روند نزولی قیمت‌ها در بازار باشیم. وزارت صنعت، معدن‌و‌تجارت نیز به تبع این شرایط قیمت‌ها را کاهش می‌دهد چرا که هیچ شخصی با ارز ۱۷ یا ۱۸ تومانی کالا وارد نکرده است که بخواهد به تبع آن کالایش را قیمت‌گذاری کند. دستگاه‌های نظارتی نیز باید بر قیمت‌گذاری‌ها نظارت کنند که در حق مردم اجحاف نشود.