FATF مجموعه قوانین اجباری برای همکاری‌های بانکی بین‌المللی هستند

رییس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس FATF مجموعه قوانین اجباری برای همکاری‌های بانکی بین‌المللی هستند رییس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: با تصویبCFT از افزایش تحریم‌های بانکی ممانعت به عمل خواهد آمد. به گزارش خانه‌ملت، جلیل‌رحیمی‌جهان‌آبادی با اشاره به تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی […]

رییس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

FATF مجموعه قوانین اجباری برای همکاری‌های بانکی بین‌المللی هستند

رییس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: با تصویبCFT از افزایش تحریم‌های بانکی ممانعت به عمل خواهد آمد.

به گزارش خانه‌ملت، جلیل‌رحیمی‌جهان‌آبادی با اشاره به تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم اظهارداشت: FATF مجموعه مقرراتی دارد که در قالب چند قرارداد و پیمان با دولت‌هایی که عضو این مجموعه هستند منعقد می‌شود، ما ۳ پیمان را در گذشته مصوب کردیم و امروز CFT را پذیرفتیم.

عضو هیأت رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه‌داد: مجموعه قوانین FATF، قوانین اجباری برای همکاری‌های بانکی بین‌المللی هستند، یعنی کشورهای عضو هر پولی که جابه‌جا می‌کنند، هر حسابی که باز می‌شود را باید شفاف کند و بگویند منابع آن از کجا تأمین می‌شود و با چه نیتی برای امورات مورد استفاده قرار می‌گیرد، این نکات در بانکداری داخلی وجود دارد و یکی از فرم‌هایی که در زمان افتتاح حساب به مشتری داده می‌شود مرتبط با مبارزه با پولشویی است.

بهانه از دست آمریکا و اسرائیل گرفته‌ایم

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی تأکیدکرد: نمایندگان مجلس با این ایده که سیستم بانکی کشور متوقف نشود، دچار مشکل نشود، موانع جدید ایجاد نشود و بهانه‌ای به دست آمریکا و اسرائیل داده نشده تا تحریم‌های بانکی را افزایش دهد با این خواسته دولت موافقت کردند و CFT را مصوب کردند.

وی بیان‌داشت: منتقدان بر این باورند با پیوستن به این کنوانسیون مجوز نظارت بر اطلاعات بانکی داده می‌شود، اما بحث دادن اطلاعات بانکی و تبادلات مالی قوانین بین‌المللی است شما نمی‌توانید در جامعه جهانی زندگی کنید و هیچ قانون بین‌المللی را قبول نکنید، هر چقدر بخواهید پول جابه‌جا کنید و به هیچ کس توضیح ندهید، هیچ جای جهان این را نمی‌پذیرید.