افزایش تولید و تنظیم نرخ مناسب برای فروش میوه‌های ارگانیک نیازمند تسهیلات ویژه است

  عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این‌که عدم یکسان‌سازی نرخ میوه در مناطق مختلف کشور کار دلالان است، گفت: افزایش تولید و تنظیم نرخ مناسب برای میوه‌های ارگانیک نیازمند تسهیلات ویژه است. به گزارش خانه ملت، هدایت‌ا… میرمرادزهی درباره عدم یکسان بودن نرخ میوه در شهرهای مختلف کشور، گفت: متأسفانه […]

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این‌که عدم یکسان‌سازی نرخ میوه در مناطق مختلف کشور کار دلالان است، گفت: افزایش تولید و تنظیم نرخ مناسب برای میوه‌های ارگانیک نیازمند تسهیلات ویژه است.

به گزارش خانه ملت، هدایت‌ا… میرمرادزهی درباره عدم یکسان بودن نرخ میوه در شهرهای مختلف کشور، گفت: متأسفانه نرخی که تحت نظر سازمان‌های ذی‌ربط در زمینه نرخ گذاری میوه اعلام می‌شود در برخی مواقع اجرایی نمی‌شود، چراکه ما شاهد یکسان‌سازی نرخ میوه در کشور نیستیم. نباید نرخ میوه تحت تأثیر بهانه‌هایی همچون کیفیت بهتر و تفکیک میوه افزایش نجومی داشته باشد.

نماینده مردم سراوان، سیب و سوران، مهرستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعزیرات حکومتی نباید اجازه دهند نرخ میوه بیش از نرخ مصوب به فروش برسد، تصریح کرد: نباید اجازه داد دلالان در صنعت کشاورزی جولان دهند تا با ایجاد اقدامات ناصحیح بسترهای گرانی میوه را در بازار کشاورزی مهیا نکنند.

وی همچنین درباره افزایش تولید میوه‌های ارگانیک در کشور، تصریح کرد: بدیهی است میوه‌های ارگانیک از منظر بهداشتی سلامت هستند و افرادی که می‌خواهند میوه سالم تری مصرف کنند با توجه به نوع کاشت، بدیهی است که باید بهای بالاتری را پرداخت کنند.

میرمرادزهی، ادامه داد: در حیطه داخلی و بین‌المللی میوه‌های ارگانیک گران تر از میوه‌های عادی است و از همین رو باید در کشت میوه ارگانیک از زمان تولید تا برداشت نظارت بهینه انجام شود.

نماینده مردم سراوان در مجلس، تصریح کرد: میوه‌های ارگانیگ نیازمند کاهش هزینه تولید هستند تا نرخ مصرفی نیز کاهش یابد و این درحالی است که دولت باید در این راستا نهادهای کشاورزی را دراختیار کشاورز قرار دهد تا کشاورز بتواند میوه‌های ارگانیک را با نرخ پایین تولید و در نهایت مصرف کننده نیز میوه را با نرخ مناسب خریداری کند.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: افزایش تولید و تنظیم نرخ مناسب برای فروش میوه‌های ارگانیک نیازمند تسهیلات ویژه است؛ بنابراین دولت باید برای ارتقای تولید محصولات کشاورزی ارگانیگ تدابیری باید اتخاذ کند که مصرف این گونه محصولات در کشور هدفمند شود.