مهلت ۴ ماهه برای تصویب سازوکار‌های FATF

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد مهلت ۴ ماهه برای تصویب سازوکار‌های FATF سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح توضیحات وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص FATF و CFT گفت: با توجه به مهلت ۴ ماهه کشورمان در خصوص FATF، ضروری است سازوکار FATF باید در مهلت ۴ ماهه تعیین و […]

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

مهلت ۴ ماهه برای تصویب سازوکار‌های FATF

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح توضیحات وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص FATF و CFT گفت: با توجه به مهلت ۴ ماهه کشورمان در خصوص FATF، ضروری است سازوکار FATF باید در مهلت ۴ ماهه تعیین و به تصویب نظام برسد.

به گزارش مناقصه‌مزایده بهروزنعمتی در حاشیه نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص نشست غیرعلنی قوه مقننه گفت: این نشست با توجه به مباحث مختلف در خصوص برجام، CFT و AFTF با حضور آقایان ظرف و عراقچی برگزار شد که مواردی را مبنی بر این‌که آمریکایی‌ها فشارهای حداکثری را از طریق منابع اقتصادی به کشور وارد می‌کنند و آنها با فشارهای خود بر این باورند که کشور را به فروپاشی نزدیک کنند، مطرح کردند، که این یک خیال باطل است.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکایی‌ها از طرق مختلف موضوعات روانی را در کشور ما پیگیری می‌کنند، گفت: بعضاً امکان دارد موضوعات کوچکی را در رسانه‌ها پیگیری کنند که این موارد بیش‌تر جنبه روانی کار است تا از طریق فشار روانی به اهداف خود دست پیدا کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، موضوع دیگر مطرح شده در این نشست در خصوص مذاکره با اروپایی‌ها و تشکیل سازوکار مالی بیان‌کرد و گفت: اروپایی‌ها قول دادند تا ۱۳ آبان سازوکار مالی را تشکیل داده، در این زمینه کشورهایی مانند روسیه، چین و هند نیز متعهد هستند.

وی با تأکید بر این‌که آقای ظریف مطرح کرد که اروپایی‌ها ایستادگی خوبی را تاکنون در خصوص FATF و برجام داشته‌اند، عنوان‌کرد: در خصوص نشست گذشته اروپایی‌ها در زمینه FATF و CFT نیز مطرح شد که در این جلسه اروپایی‌ها برخلاف فشارهای آمریکا و صهیونیست‌ها با کشور ما همراهی خوبی را داشته‌اند و مهلت ۴ ماه‌های را به ایران دادند.

نعمتی ادامه‌داد: در مدت ۴ ماهه باید سازوکار مناسبی به تصویب نظام برسد، ضمناً آقای ظریف این نوید را دادند که نکند با خود تحریمی، قرارداد‌ها و تفاهمنامه‌های دوجانبه با برخی از کشور‌ها دچار خدشه شود.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان در این جلسه اظهارداشت: مخالفین موضوع بیش‌تر بر مبنای الزام‌آور بودن طرف‌های خارجی تأکید دارند، البته موافقان نیز با آنها هم نظر هستند، این نگرانی وجود دارد و برخی از نمایندگان مطرح می‌کنند که پس از تصویب FATF همان‌طور که آمریکا از برجام خارج شد، برخی از کشور‌ها علیه ما شوند.