وزرای پیشنهادی بهترین و برترین‌های دولت هستند

عضو هیأت رییسه مجلس وزرای پیشنهادی بهترین و برترین‌های دولت هستند عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه دولت می‌توانست در معرفی وزرای پیشنهادی فراتر از گروه و جناح عمل کند اما گزینه‌های معرفی شده به مجلس شورای اسلامی همگی دارای تخصص و تجربه و به‌طور حتم بهترین و برترین‌های دولت هستند. به گزارش […]

عضو هیأت رییسه مجلس

وزرای پیشنهادی بهترین و برترین‌های دولت هستند

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه دولت می‌توانست در معرفی وزرای پیشنهادی فراتر از گروه و جناح عمل کند اما گزینه‌های معرفی شده به مجلس شورای اسلامی همگی دارای تخصص و تجربه و به‌طور حتم بهترین و برترین‌های دولت هستند.

به گزارش ایرنا، اکبررنجبرزاده اظهارداشت: هم اینک ۴ گزینه معرفی شده برای تصدی پست وزارت در حال ارایه طرح‌های خود به کمیسیون‌های تخصصی، فراکسیون‌های مجلس و مجامع استانی هستند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: در حال حاضر برنامه‌های ارایه‌شده توسط نمایندگان مورد نقد و بررسی قرار گرفته است تا به اجماع نهایی برسند.

رنجبرزاده با اشاره به پرونده تخلف در واردات خودرو ادامه‌داد: براساس مدارک ارایه شده نه تنها ثبت سفارش‌های غیرقانونی واردات خودرو مربوط به قبل از وزارت محمدشریعتمداری بوده، بلکه پیگیری و ارجاع تخلف‌های صورت گرفته به دستگاه قضایی نیز توسط وی انجام شده است.

وی یادآوری‌کرد: برخی گلایه‌ها از بروز تخلف در وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه واردات خودرو وجود داشت که موجب نگرانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده بود.

رنجبرزاده تأکید‌کرد: شریعتمداری در چند روز گذشته با ارایه مدارک و مستنداتی در این رابطه به شفاف‌سازی و دفاع از خود پرداخت که امیدواریم با ارایه توضیح و شفاف‌سازی بتواند نظر و اعتماد نمایندگان را جلب کند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: رضا‌رحمانی چهره‌ای شناخته شده برای مجلس است و نمایندگان با ضریب اطمینان بیش‌تری به این شخص رأی می‌دهند.

وی اظهارداشت: گزینه وزارت صنعت به لحاظ چند دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و تجربه ریاست چند دوره متوالی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کم‌ترین نیاز را به ارزیابی و بررسی دارد.

وی رحمانی را مدیری لایق و صاحبنظر در عرصه تولید دانست و افزود: مجموعه‌ای از خوبی و حسنات در این شخص جمع شده و تاکنون ارزیابی‌های مجلس در مورد وی مثبت و رأی اعتماد او از مجلس شورای اسلامی تقریباً قطعی است.

محمد‌اسلامی، فرهاد‌دژپسند، محمد‌شریعتمداری و رضارحمانی به ترتیب گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی هستند که روز ۶ آبان صلاحیت آنها بررسی می‌شود.