جذب سرمایه‌گذار خارجی با پذیرش FATF و CFT

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس مطرح کرد جذب سرمایه‌گذار خارجی با پذیرش FATF و CFT عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: در صورتی که FATF و CFT را بپذیریم و استاندارد کشور را با بانک‌های دنیا مطابق کنیم، می‌توانیم به حضور سرمایه‌گذار خارجی امیدوار […]

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس مطرح کرد

جذب سرمایه‌گذار خارجی با پذیرش FATF و CFT

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: در صورتی که FATF و CFT را بپذیریم و استاندارد کشور را با بانک‌های دنیا مطابق کنیم، می‌توانیم به حضور سرمایه‌گذار خارجی امیدوار باشیم.

به گزارش خانه‌ملت، شهاب‌الدین‌بی‌مقدار با تأکید بر این‌که تنها در صورت شفاف‌سازی، زمینه جذب سرمایه‌ها در کشور فراهم می‌شود، خاطرنشان‌کرد: برای سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد بستر مناسب لازم است و در این راستا پول از همه عوامل مهم‌تر است.

باید FATF و CFT را بپذیریم

نماینده مردم تبریز در مجلس‌شورای‌اسلامی، ادامه‌داد: باید بپذیریم که به دلایل مختلف در زمینه جذب سرمایه‌ها موفق نبوده‌ایم. در صورتی که FATF و CFT را بپذیریم و استاندارد کشور را با بانک‌های دنیا مطابق کنیم می‌توانیم زمینه جلب اعتماد سرمایه‌گذار خارجی را فراهم کنیم.

به دلایل مختلف در زمینه جذب سرمایه‌ها موفق نبوده‌ایم

این عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس‌شورای‌اسلامی، تصمیماتی که فوق قانون در کشور گرفته می‌شود، را یکی از آفت‌های سرمایه‌گذاری دانست که باعث می‌شود سرمایه‌گذار اطمینان لازم را به کشور و قوانینش نداشته باشد و از سرمایه‌گذاری صرفنظر کند.

بی‌تأثیر بودن مشوق‌های سرمایه‌گذاری

بی‌مقدار بودن اعطای مشوق‌هایی برای جلب سرمایه‌گذاران خارجی را چندان مؤثر ندانست و افزود: مشوق‌های سرمایه‌گذاری را همه کشور‌ها دارند. برای مثال روند دریافت اجازه اقامت برای فرد صاحب سرمایه در ایران ۶ ماه به طول می‌انجامد؛ ولی اگر همین فرد به کشور گرجستان برود ظرف ۳ روز مجوز اقامت دریافت می‌کند و علاوه بر این، زمین و وام با درصد پایین و سایر امکانات در اختیارش قرار می‌گیرد.

لزوم برخورداری از قوانین محکم در کشور

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، شرایط فعالیت اقتصادی در ایران را مشکل توصیف کرد و گفت: در واقع ما در ایران مشوقی نداریم و تا مشکلاتی که ذکر کردم را رفع نکنیم و تا سرمایه‌گذار خارجی مطمئن نشود که در کشور قوانین محکمی داریم که با برگزاری یک نشست لغو نمی‌شود، در این زمینه به موفقیت نمی‌رسیم.