تسهیلات مسکن باید متناسب با قیمت روز بازار باشد

رییس کمیسیون عمران مجلس تسهیلات مسکن باید متناسب با قیمت روز بازار باشد رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: از بانک مسکن انتظار است که به عنوان یک بانک تخصصی از بازار مسکن حمایت کند و مخالفت آنها به این معنا است که در حال فرار از شرح وظایف خود است. به گزارش خانه‌ملت، محمدرضا‌رضایی‌کوچی درباره […]

رییس کمیسیون عمران مجلس

تسهیلات مسکن باید متناسب با قیمت روز بازار باشد

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: از بانک مسکن انتظار است که به عنوان یک بانک تخصصی از بازار مسکن حمایت کند و مخالفت آنها به این معنا است که در حال فرار از شرح وظایف خود است.

به گزارش خانه‌ملت، محمدرضا‌رضایی‌کوچی درباره ضرورت افزایش میزان تسهیلات مسکن در کشور، گفت: قطعاً تسهیلات مسکن یکی از موارد کلیدی در افزایش رونق بازار مسکن و کاهش رکود این حوزه است و افزایش این تسهیلات به بهبود وضعیت خرید و فروش خانه می‌انجامد.

تسهیلات مسکن باید متناسب با قیمت روز بازار باشد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: به‌طور حتم میزان تسهیلات مسکن باید متناسب با قیمت روز بازار باشد و نمی‌توان توقع داشت که خریداران با وجود پایین بودن نرخ وام، توان خرید مسکن داشته باشند.

افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن در این مدت

وام مصوب شده برای خرید مسکن مربوطه به حدود ۶ ماه گذشته است، حال در همین مدت، قیمت مسکن بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده، از این رو این میزان اعتبار در روند خرید مسکن خیلی تأثیرگذار نیست.

وی تصریح‌کرد: وام مصوب شده برای خرید مسکن مربوطه به حدود ۶ ماه گذشته است، حال در همین مدت، قیمت مسکن بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده، از این رو این میزان اعتبار در روند خرید مسکن خیلی تأثیرگذار نیست.

یک زوج برای خرید مسکن به ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیاز دارند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه‌داد: امروز قیمت مسکن در تمام شهر‌ها به ویژه پایتخت بسیار بالا رفته و افزایش تسهیلات مسکن بسیار ضروری است، به‌طوری که امروز یک زوج برای خرید یک واحد مسکونی به حدود ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیازمند هستند.

رضایی‌کوچی افزود: به نظر من دولت برای رونق گرفتن بازار مسکن هم باید میزان تسهیلات را بالا برده و مدت بازپرداخت وام را افزایش دهد، تا خریداران برای خرید مسکن و استفاده از تسهیلات در این روند ترغیب شوند.

مخالفت بانک مسکن با افزایش نرخ تسهیلات فرار از شرح وظایفش است

وی در واکنش به منتفی شدن افزایش وام مسکن از سوی بانک عامل بخش مسکن، تصریح‌کرد: به‌طور حتم از بانک مسکن انتظار است که به عنوان یک بانک تخصصی از بازار مسکن حمایت کند و مخالفت آنها به این معنا است که در حال فرار از شرح وظایف خود است.

بانک مسکن موظف به تسهیل کردن شرایط برای رونق بازار است

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: براساس اساس‌نامه بانک مسکن، یکی از وظایف اصلی این بانک حمایت از بخش مسکن است و این بانک موظف به تسهیل کردن شرایط برای رونق بازار مسکن است.