برگزاری مناقصه دو قطعه باقی مانده بزرگراه «خواجه‌ـ ورزقان»

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس اعلام کرد برگزاری مناقصه دو قطعه باقی مانده بزرگراه «خواجه‌ـ ورزقان» نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس‌شورای‌اسلامی از تأمین مالی دو قطعه دیگر از بزرگراه «خواجه‌ـ ورزقان – خاروانا – نوردوز» خبر داد و گفت: این دو قطعه از بزرگراه با مشارکت و تأمین مالی مجتمع مس […]

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس اعلام کرد

برگزاری مناقصه دو قطعه باقی مانده بزرگراه «خواجه‌ـ ورزقان»

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس‌شورای‌اسلامی از تأمین مالی دو قطعه دیگر از بزرگراه «خواجه‌ـ ورزقان – خاروانا – نوردوز» خبر داد و گفت: این دو قطعه از بزرگراه با مشارکت و تأمین مالی مجتمع مس سونگون وارد مرحله عملیاتی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رضاعلیزاده اظهارکرد: از مجموع ۵ قطعه از بزرگراه «خواجه- ورزقان- خاروانا – نوردوز» ۳ قطعه فعال بوده و دو قطعه که شامل مسیرهای «خواجه- شالی» و «ورزقان- سه‌راهی آقابابا» می‌باشد با مشارکت و تأمین مالی مس سونگون توسط اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار می‌شود.

وی افزود: با آغاز به‌ کار دو قطعه دیگر کل مسیر تا سه‌راهی آقابابا در روند احداث قرار می‌گیرد، هماکنون در پروژه «خواجه- ورزقان» و «خاروانا- نوردوز» ۳پیمانکار به صورت فعال با تأمین مالی مس سونگون فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس‌شورای‌اسلامی خاطرنشان‌کرد: فازهایی از قطعات ۲ و ۳ و ۴ که شامل مسیر بین شالی تا سرند و روستای چخماق بلاغ تا ورزقان به طول ۳۰ کیلومتر با تکمیل نواقصات ورود و خروج و علائم راهنمایی و رانندگی طی چند روز آینده مورد بهره‌برداری قرار گرفته و زیربار ترافیک می‌روند.

علیزاده اظهار امیدواری کرد که با تلاش پیمانکاران یک لاین از مسیر خواجه‌ـ ورزقان در سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا مردم بتوانند در شکل بهتری در مسیر «تبریز- ورزقان» تردد کنند و تا سال ۹۹ شاهد تکمیل صددرصدی پروژه خواهیم بود و شهرستان ورزقان به یکی از مستعد‌ترین شهرستان‌های استان برای سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف تبدیل خواهد شد که این امر موجب توسعه اقتصادی شهرستان شده و ورزقان را مسیر توسعه جهشی قرار خواهد داد.

وی در ادامه ضمن اعلام رضایت از روند پروژه، اظهارکرد: پیمانکاران این پروژه فعالیت خوبی دارند و از شرکت ملی مس ایران از این‌که در تأمین مالی حداکثر مساعدت را می‌کنند، تشکر می‌کنم و از همه مردم و ادارات که در روند این پروژه همکاری می‌کنند نهایت سپاس را دارم.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس‌شورای‌اسلامی یادآور شد: پروژه بزرگراه «تبریز- اسپیران- آقابابا- نوردوز» در سال ۸۷ به تصویب رسیده است.