پیمانکاران انبوه‌ساز وادار به مدرسه‌سازی شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیمانکاران انبوه‌ساز وادار به مدرسه‌سازی شوند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که تفکر رفاه‌زدگی در پایتخت مانع از تخصص اعتبارات لازم برای بازسازی مدارس تهران شده است، گفت: پیمانکاران انبوه‌سازان تهران وادار شوند در کنار برج مسکونی یا تجاری مدرسه‌سازی کنند. به گزارش خانه‌ملت، داودمحمدی با […]

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

پیمانکاران انبوه‌ساز وادار به مدرسه‌سازی شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که تفکر رفاه‌زدگی در پایتخت مانع از تخصص اعتبارات لازم برای بازسازی مدارس تهران شده است، گفت: پیمانکاران انبوه‌سازان تهران وادار شوند در کنار برج مسکونی یا تجاری مدرسه‌سازی کنند.

به گزارش خانه‌ملت، داودمحمدی با اشاره به این‌که مدارس استان تهران در آستانه ۳ شیفته شدن هستند و تهران به ۱۲۰۰ مدرسه ۱۰ کلاسه نیاز دارد، گفت: میانگین جمعیت هر کلاس در مدارس استان تهران ۳۲ دانش‌آموز است، در حالی‌که این میانگین در شهرستان‌ها صرفاً ۲۴ دانش‌آموز می‌شود که این نشان از انبوه مهاجرت به تهران و شهرستان‌های آن و افزایش روزافزون جمعیت این شهر دارد.

خیرین از وضعیت مدارس تهران بی‌اطلاع هستند

وی با بیان این‌که میانگین فرسودگی مدارس تهران از کشور بسیار بالاتر است، افزود: به تازگی جلساتی میان نمایندگان مجلس و دولت با خیرین به منظور آگاه کردن آنها از وضعیت مدارس تهران برگزار شده است چراکه این افراد به دلیل عدم اطلاع تمام توان خود را در دیگر شهر‌ها گذاشته بودند در حالی‌که مدارس تهران وضعیت به مراتب بدتری دارند، ضمن آن‌که آموزش و پرورش باید بتوانند سرمایه خیرین را مدیریت کرده و آن را به مناطق ضروری‌تر در ساخت‌وساز مدرسه سوق دهد.

انبوه‌سازان تهران وادار به مدرسه‌سازی شوند

محمدی همچنین اشاره کرد: انبوه‌سازان تهران باید وادار شوند در کنار برج مسکونی یا تجاری، پاساژ و… مدرسه‌سازی نیز کنند و این مهم باید توسط شهرداری پیگیری و مجوز‌ها در صورت اقدام به ساخت مدرسه ارایه شود.

آموزش و پرورش سهمی از مالیات‌ها و عوارض ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که آموزش و پرورش باید بتواند سهم خود را از عوارض شهرداری وصول کند این در حالی است که از مالیات‌ها مبلغی به آموزش و پرورش نمی‌رسد، اظهار‌کرد: ۳۰ درصد مدارس کشور و ۵۰ درصد در تهران فرسوده هستند و در بازدیدهای نمایندگان کمیسیون آموزش از مدارس شهرستان‌های اطراف مانند ری، پردیس و چهاردانگه محرز شد؛ شرایط فیزیکی مدارس در رده استان‌های کم‌برخوردار است.