کشور قوانین مشخصی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی ندارد

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس کشور قوانین مشخصی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی ندارد نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پیش‌بینی‌های لازم در بودجه سال آینده در دستور کار دولت قرار گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده علی‌محمدمرادی در نشست علنی مجلس‌شورای‌اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: در سیستم […]

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس

کشور قوانین مشخصی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی ندارد

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پیش‌بینی‌های لازم در بودجه سال آینده در دستور کار دولت قرار گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده علیمحمدمرادی در نشست علنی مجلس‌شورای‌اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: در سیستم مدیریتی کشور قانون نانوشته‌ای وجود دارد بدین جهت که تا مشکل تبدیل به بحران یا فاجعه نشود، کسی به فکر چاره و حل آن نیست. نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس‌شورای‌اسلامی ادامه‌داد: مشکل کشور تحریم‌ها نیست بلکه سوءمدیریت‌ها و فسادهایی است که در طول سال‌ها در نظام رخنه کرده و روزبه‌روز به آن اضافه می‌شود.

لزوم تقویت زیرساخت‌‌های تولید در جهت بالا بردن توان تولیدی کشور

وی افزود: اگر در سال‌های گذشته به کاهش ارزش ریال به چشم فرصت توجه می‌شد و زیرساخت‌های تولید در کشور تقویت می‌شد، امروز وضعیت فرق می‌کرد، بنابراین وضعیت امروز کشور نشان‌دهنده سوء‌مدیریت‌ها در طول سال‌های گذشته بوده و متأسفانه هیچ توجهی به بیانات مقام‌معظم‌رهبری در خصوص تقویت زیرساخت‌های تولید در کشور نشده است.

این نمانده مجلس در دوره دهم تصریح‌کرد: در قوانین کشور تعریف مشخصی از فعالیت‌های اقتصادی وجود نداشته و در نتیجه قوانین مشخصی برای مقابله با فساد‌های اقتصادی نیز وجود ندارد که این امر باعث برداشت‌های مختلف و گاه متناقص توسط مسؤولان شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: متأسفانه برخی از مقامات دولتی در کشور که در پست‌های اجرایی قرار دارند، در کنار آن در برخی از شرکت‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی عضویت دارند، گرچه این امر غیرقانونی نباشد ولی تعارض منافع ایجاد می‌کند و برخی را به فساد می‌کشاند؛ زیرا افراد قانون را به نفع خود تفسیر کرده و به راحتی از آن عبور می‌کنند.

اقتصاد از حالت دستوری خارج شود

مرادی با تأکید بر این‌که اگر خواهان مقابله با فساد هستیم، نباید دولت را تضعیف کنیم بلکه باید از دولت بخواهیم که با فساد مقابله کند و رانت‌خواران را به مردم و قوه قضاییه معرفی کند، ادامه‌داد: باید اقتصاد از حالت دستوری خارج شود و با بانک‌هایی که به فکر رباخواری هستند، مقابله به عمل آید.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس دهم گفت: در خصوص فرهنگ و هنر در استان کردستان باید گفت که فرهنگ و هنر در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از اهداف دین مبین اسلام ترویج فرهنگ و هنر در همه جای دنیا است، البته این ترویج به زور نیست بلکه باید با اندیشه آزاد، بیان درست و منطق صورت گیرد.