پورمختار:تعطیلی ثامن‌الحجج قطعی شد

  رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، با بیان این‌که ساماندهی بانک‌های مجاز نیز با هدف بررسی نقش آن‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی در دستورکار قرار دارد، گفت: تعطیلی مؤسسات غیرمجاز فاقد مجوز حتمی است. به گزارش خانه ملت محمدعلی پورمختار از برگزاری جلسات منسجم بانک مرکزی و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای تعیین […]

 

رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، با بیان این‌که ساماندهی بانک‌های مجاز نیز با هدف بررسی نقش آن‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی در دستورکار قرار دارد، گفت: تعطیلی مؤسسات غیرمجاز فاقد مجوز حتمی است.

به گزارش خانه ملت محمدعلی پورمختار از برگزاری جلسات منسجم بانک مرکزی و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای تعیین تکلیف مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز درکشور خبر داد، گفت: در خصوص مؤسسه ثامن‌الحجج (ع)اقدامات خوبی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفته و طبق مصوبه این ستاد اقدامات خوبی در حال انجام است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که جدیت خوبی در برخورد با مفاسد اقتصادی و مؤسسات مالی غیرمجاز را از سوی مسؤولان شاهد هستیم، افزود: ساماندهی وضعیت مؤسسات مالی به رشد شاخص‌های اقتصادی و بهبود شرایط کشور می‌انجامد.

تعطیلی ثامن‌الحجج در صورت عدم اخذ مجوز

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که مؤسسه مالی ثامن‌الحجج(ع) در حال پرداخت مطالبات مردم است، تصریح کرد: در صورتی که این مؤسسه نسبت به دریافت مجوز اقدام نکند؛ در روز پایانی تسویه حساب مطالبات مردم تعطیل خواهد شد.

وی با بیان این‌که در بحث مفاسد اقتصادی درحوزه بانکی تنها مشکل ما مؤسسات مالی غیرمجاز نیست، گفت: بانک‌های مجاز و رسمی اعم از دولتی و غیردولتی در شکلگیری شرایط کنونی اقتصاد کشور ذی نقش هستند.

پورمختار ادامه داد: بعد از ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز سامان بخشی به بانک‌های مجاز از جهت این‌که چه منابعی در اختیار دارند و در چه جاهایی هزینه می‌شود، صورت خواهد گرفت.

وی افزود: باید مشخص شود منابع بانک‌های مجاز ما چه نقشی در رونق تولید و تحقق اقتصادمقاومتی داشته‌اند.

 

رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، یادآور شد: بانک‌های مجاز و غیرمجاز از این پس زیر ذره‌بین مجلس و دستگاه‌های نظارتی قرار دارند.