راه‌های حمل و نقل آبی باز است

عضو کمیسیون عمران مجلس راه‌های حمل و نقل آبی باز است عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: جمهوری اسلامی قطعاً در حوزه تحریم کشتیرانی متناسب با شرایط، اقدامات مقتضی و لازم را اجرایی خواهد کرد. به گزارش خانه‌ملت، سیدحسین‌افضلی با اشاره به استراتژی جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌های صنعت کشتیرانی گفت: ایران در دهه‌های اخیر […]

عضو کمیسیون عمران مجلس

راه‌های حمل و نقل آبی باز است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: جمهوری اسلامی قطعاً در حوزه تحریم کشتیرانی متناسب با شرایط، اقدامات مقتضی و لازم را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش خانه‌ملت، سیدحسین‌افضلی با اشاره به استراتژی جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌های صنعت کشتیرانی گفت: ایران در دهه‌های اخیر مقابله جدی با مکانیزم تحریمی آمریکا در بخش‌های مختلف به ویژه تحریم صنعت کشتیرانی داشته و در این سال‌ها از هر روش و طریقی توانسته‌ایم که صنعت ترانزیت کشور را سر پا نگه داریم.

مکانیزم جدید صنعت کشتیرانی برای همکاری با کشورهای مشترک‌المنافع

نماینده مردم اقلید در مجلس‌شورای‌اسلامی ادامه‌داد: قطعاً امروز تجارت تنها منحصر به استراتژی آمریکا نیست، بلکه در شرایط کنونی راهکارهای خاصی برای تعاملات اقتصادی در حوزه کشتیرانی و ترانزیت با کشورهای مشترک‌المنافع مانند روسیه اندیشیده شده است.

کشور‌ها به دنبال کاهش آسیب‌پذیری از تحریم‌های آمریکا هستند

امروز کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی به این موضوع رسیده‌اند که منافع اقتصادی خود را وابسته به سیاست‌های آمریکا نکنند، از این رو کشورهای اروپایی و کشورهای آسیایی مانند چین و ژاپن به دنبال آن هستند که میزان آسیب‌پذیری خود از تحریم‌های آمریکا را به حداقل برسانند

تحریم بنادر، صنعت کشتیرانی و صنعت بیمه توسط آمریکا

افضلی ادامه‌داد: ایالات متحده در تحریم‌های جدید خود اغلب بنادر کشور و صنعت کشتیرانی و صنعت بیمه را مورد تحریم قرارداده است، اما جمهوری اسلامی گزینه‌های بسیاری برای مقابله با این تحریم و دور زدن آن در دست دارد.

کشتیرانی فیدری، حربه ایران برای مقابله با تحریم صنعت دریانوردی

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح‌کرد: یکی از اقداماتی که از گذشته نیز برای مقابله با تحریم‌ها صورت می‌گیرد، کشتیرانی فیدری بود که طبق آن محصولات با شناورهای کوچک به کشورهای منطقه ارسال شده و از آنجا به وسیله کشتی‌های بزرگ به کشورهای مقصد منتقل شود.

آمریکا در تحریم‌های جدید، کشتی‌ها را با نام در لیست آورده است

وی ادامه‌داد: از طرف دیگر ما در تحریم‌های گذشته کالا‌ها را به وسیله کشتی‌های خودمان و با پرچم دیگر کشور‌ها منتقل می‌کردیم، اما در شرایط کنونی آمریکا در تحریم‌های جدید، کشتی‌ها را با نام در لیست آورده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح‌کرد: جمهوری اسلامی قطعاً در حوزه تحریم کشتیرانی متناسب با شرایط، اقدامات مقتضی و لازم را اجرایی خواهد کرد و به نظر من تحریم‌های مذکور نمی‌تواند در روند صنعت ترانزیت کشور خلل خاصی ایجاد کند.