آذربایجان۵۰۰ میلیون دلار در توسعه ریل ایران سرمایه‌گذاری می‌کند

نماینده مردم لنگرود آذربایجان۵۰۰ میلیون دلار در توسعه ریل ایران سرمایه‌گذاری می‌کند براساس سند چشم‌انداز باید تا سال ١٤٠٤، ٢٥‌هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور داشته باشیم که در حال حاضر بین ١٠ تا ١٢ هزار کیلومتر ریل داریم، بنابراین لازم است این عقب‌ماندگی از برنامه را با جذب فاینانسر جبران کنیم. به گزارش تین‌نیوز، لاهوتی، […]

نماینده مردم لنگرود

آذربایجان۵۰۰ میلیون دلار در توسعه ریل ایران سرمایه‌گذاری می‌کند

براساس سند چشم‌انداز باید تا سال ١٤٠٤، ٢٥‌هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور داشته باشیم که در حال حاضر بین ١٠ تا ١٢ هزار کیلومتر ریل داریم، بنابراین لازم است این عقب‌ماندگی از برنامه را با جذب فاینانسر جبران کنیم.

به گزارش تین‌نیوز، لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در اولین قطار آزمایشی قزوین- رشت گفت: از شرکت ساخت که در این شرایط این پروژه را به مرحله بهره‌برداری رساند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه‌داد: اولین قطار تهران- رشت تست آزمایشی خود را انجام داد و تا یک ماه دیگر با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی با اعلام این‌که سالانه ٣٦ میلیون نفر به استان گیلان سفر می‌کنند، افتتاح این پروژه ریلی را در کاهش حجم سفر از طریق جاده تأثیرگذار خواند و گفت: براساس سند چشم‌انداز باید تا سال ١٤٠٤، ٢٥‌هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور داشته باشیم که در حال حاضر بین ١٠ تا ١٢ هزار کیلومتر ریل داریم، بنابراین لازم است این عقب‌ماندگی از برنامه را با جذب فاینانسر جبران کنیم.

لاهوتی گفت: با کشور آذربایجان به تفاهم رسیده‌ایم که ریل از آستارای ایران به آستارای آذربایجان متصل شود. این خط حدود یک میلیارد دلار هزینه دارد که برای این مهم کشور آذربایجان قبول کرده است که٥٠٠ میلیون دلار به ایران برای توسعه ریل از رشت به آستارا و سپس اتصال به آذربایجان کمک کند.