فساد باید در بدنه حاکمیتی از بین برود

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس فساد باید در بدنه حاکمیتی از بین برود نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس با بیان این‌که مبارزه با فساد باید از بالا به پایین باشد، گفت: فساد باید در بدنه حاکمیتی از بین برود و اعتماد که سرمایه اجتماعی کشور ما است، باید در […]

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس

فساد باید در بدنه حاکمیتی از بین برود

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس با بیان این‌که مبارزه با فساد باید از بالا به پایین باشد، گفت: فساد باید در بدنه حاکمیتی از بین برود و اعتماد که سرمایه اجتماعی کشور ما است، باید در میان مردم زنده شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، عبدا…رضیان در نشست علنی مجلس‌شورای‌اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، گفت: امروز در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و ملت ایران پیروز نبرد میدان در برابر استکبار و زر و زور و تزویر است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس‌شورای‌اسلامی ادامه‌داد: ۴۰ سال رشادت، همدلی و دین باوری با درایت مقام‌معظم‌رهبری و حضرت امام(ره) در ایران بزرگ اتفاق افتاد و امروز ما سکانداران کشور در ۳ قوه باید در برابر مردم پاسخگو باشیم. در این سال‌ها ضعف‌هایی در مدیریت کشور وجود داشته که با یک رفتار کینه‌توزانه ترامپ و پیمان‌سپاران منطقه‌ای او مانند عربستان، این ضعف‌های مدیریتی فشار را بر مردم مضاعف کرده است که این مسأله باید جبران و سریعاً حل شود.

مبارزه با فساد باید از بالا به پایین صورت گیرد

وی تصریح‌کرد: فساد، این اژدهای هفت‌سر در بدنه حاکمیتی باید از بین برود و اعتماد که سرمایه اجتماعی کشور ما است، باید در میان مردم زنده شود. این مسأله میسر نمی‌شود، مگر این‌که مبارزه با فساد از بالا به پایین آغاز شود.

چرا قیمت مایع ظرفشویی ۴ برابر شده است

رضیان گفت: امروز سودجویی در فضای اقتصادی فراوان دیده می‌شود، به عنوان مثال چرا کالایی مانند مایع ظرفشویی ۴ لیتری که قیمت ۱۱ هزار تومان داشته، امروز باید با برچسب ۴۱ هزار تومانی در بازار فروخته شود. این در حالی است که نرخ دلار ۳ برابر شده ولی چرا باید برخی کالا‌ها قیمتشان از ۴ برابر هم فراتر رود.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس ادامه‌داد: چه کسی بر این افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها نظارت دارد؟ وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر دادگستری چرا نظارتی بر این افزایش قیمت‌های بی‌دلیل ندارند؟

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران اظهارکرد: متأسفانه ما چنان خود را در دعواهای سیاسی غرق کرده‌ایم که مسایل اصلی مردم و معیشت خانواده‌ها برای ما اولویتی ندارد. متأسفانه منشأ این سیاسی‌کاری‌ها نیز گاهی در همین مجلس در بین جناح‌های موجود با تندروی‌ها دیده می‌شود. مردم از این تندروی امثال ما نمایندگان خسته شده‌اند.

وی، انگ بی‌دینی و ضدولایت فقیه بودن را یکی از آفت‌های نظام برشمرد و تأکیدکرد: نیاز مبرم امروز جامعه، همدلی، دوستی، یکرنگی و رفع مشکلات اقتصادی مردم است. اگر مردم از ما راضی باشند، ترامپ کیلویی چند است؟ و اگر مردم به ما اعتماد داشته باشند، ترامپ هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نبود ساختار صادراتی به کشاورزان ضربه زده است

رضیان خطاب به رییس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی، عنوان‌کرد: مردم مازندران به ویژه حوزه انتخابیه‌ من از طریق تولید مرکبات، امرار معاش می‌کنند ولی به دلیل قیمت نازل آن به علت نبود ساختار صادراتی و بی‌توجهی در مدیریت تولید مازاد بر مصرف، زیان‌های زیادی به کشاورزان وارد کرده و حتی هزینه‌های تولید نیز تأمین نمی‌شود، این در حالی است که تاکنون اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفته و نیاز به ورود دولت به این حوزه احساس می‌شود.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در خصوص خرید تضمینی گندم نیز به دلیل نرخ پایین تعیین شده باید تجدیدنظر کرد چرا که کشاورزان در این حوزه نیز معترض هستند.

رضیان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به دلیل پیگیری‌ها در خصوص بیمارستان قائم‌شهر تقدیر کرد و در عین حال گفت: انتظار داریم همان‌طور که اعلام شده تا پایان سال ۹۸ این طرح به پایان برسد و آماده بهره‌برداری شود.

این نماینده مردم در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که تاکنون ۶۵ درصد از عملیات اجرایی این پروژه پیش رفته است، خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: معابر بین‌شهری و روستایی در تمامی شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌ من وضعیت نامناسبی دارد و شما بهتر از ما می‌دانید که چه کاستی‌ها و نارسایی‌هایی در این حوزه وجود دارد.

ضرورت توجه بیش‌تر به معادن البرز سوادکوه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی افزود: در حوزه اشتغال نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت، معادن البرز مرکزی مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و مردم سوادکوه انتظار دارند که با رونق این پروژه، اشتغال در منطقه بهبود یابد اما وعده‌ها و قول‌ها در این خصوص عملی نشده و حق مردم نادیده گرفته می‌شود، لذا ضرورت دارد تا دستور فرمایید تا هر چه سریعتر این معادن فعال شوند.

وی ادامه داد: نساجی مازندران و قائم‌شهر نیز نیاز به توجه جدی‌تر مسؤولان دارند و کارگروه‌های تشکیل شده در استان نیز هنوز نتوانسته‌اند مشکلی را در حوزه انتخابیه حل کنند.