نرخ بیکاری در برخی استان‌ها به ۷۸ درصد می‌رسد

نرخ بیکاری در برخی استان‌ها به ۷۸ درصد می‌رسد نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس با تأکید بر این‌که اگر دولت نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند، آمار غلط ندهد، گفت: آمار بیکاری در برخی استان‌های کشور به حدود ۷۸ درصد می‌رسد که موضوع نگران‌کننده‌ای در جامعه است. به گزارش مناقصه‌مزایده، احمدمرادی در […]

نرخ بیکاری در برخی استان‌ها به ۷۸ درصد می‌رسد

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس با تأکید بر این‌که اگر دولت نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند، آمار غلط ندهد، گفت: آمار بیکاری در برخی استان‌های کشور به حدود ۷۸ درصد می‌رسد که موضوع نگران‌کننده‌ای در جامعه است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، احمدمرادی در نشست علنی مجلس‌شورای‌اسلامی در جریان قرائت گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره آسیب‌شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی، با بیان این‌که ایران ظرفیت‌های بالایی در حوزه اشتغال دارد، گفت: به دلیل عدم مدیریت مناسب، نرخ بیکاری در کشور فاجعه بوده و میزان دستمزد و مزایا برای کارکنان غیرقابل قبول بوده و آمارهای غیرواقعی در حوزه اشتغال داده می‌شود که باید جلوی آمارهای غیرواقعی در این حوزه گرفته شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس‌شورای‌اسلامی با تأکید بر این‌که اگر دولت نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند، آمار غلط ندهد، افزود: آمار بیکاری در برخی استان‌های کشور به حدود ۷۸ درصد می‌رسد که موضوع نگران‌کننده‌ای در جامعه است و براساس آمار مرکز پژوهش‌ها و مرکز آمار نرخ بیکاری در کشور بسیار نامناسب است.

وی ادامه‌داد: واکاوی در این حوزه به بوروکراسی‌های زائد در کشور می‌رسد و بیش‌تر کارگاه‌های کوچک، متوسط و حتی بزرگ رو به تعطیلی هستند و متأسفانه سازمان خصوصی‌سازی با واگذاری‌های غیراصولی کارگاه‌های تولیدی بزرگ و متوسط به افراد نااهل این موضوع را تشدید کرده است.

مرادی با بیان این‌که بیکاری برای کشور آسیب اجتماعی و امنیتی ایجاد می‌کند، اظهارداشت: براساس برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده که سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود اما این موضوع محقق نشده و مجلس باید بعد نظارتی خود را در این زمینه فعال کند.

وی با تأکید بر این‌که تحصیلکردگان زن و مرد با یک سرخوردگی در حوزه اشتغال مواجه شده‌اند، افزود: ایران در حوزه اشتغال با کشورهایی همانند عراق، سوریه و افغانستان مقایسه می‌شود که جای تأسف دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که ظرفیت اشتغال در کشور وجود دارد، ادامه‌داد: ایجاد اشتغال پایدار به همت، باور و تلاش نیاز دارد و مجلس و دولت باید این موضوع را دنبال کنند.