وابستگی ۲۰درصدی تولید تراکتور به قطعات وارداتی

وابستگی ۲۰درصدی تولید تراکتور به قطعات وارداتی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۵ تا ۲۰درصد قطعات تولید تراکتور از محل واردات تأمین می‌شود که با تشدید تحریم‌ها به دنبال جایگزینی آن از تولید داخل یا کشورهای جدید هستیم. کامبیزعباسی در گفت‌و‌گو با‌ اقتصادآنلاین با بیان این‌که هر ساله ۱۸ تا ۲۰ هزار […]

وابستگی ۲۰درصدی تولید تراکتور به قطعات وارداتی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۵ تا ۲۰درصد قطعات تولید تراکتور از محل واردات تأمین می‌شود که با تشدید تحریم‌ها به دنبال جایگزینی آن از تولید داخل یا کشورهای جدید هستیم.

کامبیزعباسی در گفت‌و‌گو با‌ اقتصادآنلاین با بیان این‌که هر ساله ۱۸ تا ۲۰ هزار دستگاه تراکتور در کشور تولید می‌شود، اظهار‌کرد: این تعداد تراکتور تأمین‌کننده ۹۰ درصد نیاز کشور است و تنها ۱۰ درصد وارد می‌شود.

وی تعداد تراکتورهای وارداتی را دو تا ۳ هزار دستگاه عنوان کرد.

عباسی ادامه‌داد: دستگاه‌های وارداتی معمولاً شامل تراکتورهای سنگین و شالیزاری هستند.

وی با تأکید بر این‌که بیش از ۸۰ درصد قطعات ساخت تراکتور از صنایع داخلی تأمین می‌شود، افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد خروج ارز برای تأمین قطعات وارداتی داریم.

به گفته عباسی؛ در شرایط جدید اقتصادی ناشی از تشدید تحریم‌ها، جایگزینی قطعات وارداتی از صنایع داخلی و یا شناسایی کشورهای جدید برای تأمین آنها در دستور کار قرار گرفته است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی خلأ ایجاد شده در تأمین قطعات تراکتور را موقتی دانست که در حال رفع است و به کشاورزان اطمینان داد: نباید نگران تأمین تراکتور مورد نیاز خود باشند و روند مکانیزاسیون در کشور نیز بدون وقفه ادامه خواهد داشت.