مبنای توسعه هر کشور، صنعت حمل و نقل است

مبنای توسعه هر کشور، صنعت حمل و نقل است   شهردار کرمان با بیان این‌که در آذرماه سال ۱۳۶۲، در دوران جنگ تحمیلی، ۱۰۰ فروند کشتی حامل مایحتاج مردم برای تخلیه بار در بندرهای ایران منتظر مانده بودند که مشکلات زیادی را برای ترابری ایران به بار آورده‌ بود، گفت: با صدور فرمانی از سوی […]

مبنای توسعه هر کشور، صنعت حمل و نقل است

 

شهردار کرمان با بیان این‌که در آذرماه سال ۱۳۶۲، در دوران جنگ تحمیلی، ۱۰۰ فروند کشتی حامل مایحتاج مردم برای تخلیه بار در بندرهای ایران منتظر مانده بودند که مشکلات زیادی را برای ترابری ایران به بار آورده‌ بود، گفت: با صدور فرمانی از سوی رهبر کبیر انقلاب امام‌خمینی‌(ره)، کامیون‌ها و تریلی‌های زیادی برای تخلیه بار‌ها به بنادر اعزام شدند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدمهران‌عالم‌زاده ادامه‌داد: با فرمان امام و اعزام کامیون‌ها، مشکل تخلیه کشتی‌ها حل و فصل شد که ۱۵ سال پس از زمان صدور این فرمان، در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری روز ۲۶ آذر به عنوان روز ملی «حمل و نقل» تعیین شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که مبنای توسعه اقتصادی هر کشور «صنعت حمل و نقل» است، افزود: بخش عمده جابه‌جایی مسافر در سیستم حمل و نقل شهری انجام می‌شود که نیاز به سامانه حمل و نقل یکپارچه دارد.

وی اظهارکرد: بر همین اساس هرگونه بی‌انضباطی در سیستم حمل و نقل می‌تواند برای هر شهر و کشوری مشکل‌آفرین باشد.

وی گفت: بر همین اساس افرادی که با این سیستم در ارتباط هستند به‌خصوص رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها باید اخلاق‌مدار و قانونمند باشند زیرا در ارتباط مستقیم با مردم هستند.

وی با بیان این‌که همه رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی شهر کرمان افرادی نمونه، با اخلاق و قانون‌مدار هستند، گفت: امروز به مناسبت روز ملی حمل و نقل از بر‌ترین رانندگان این مجموعه تقدیر شد.

وی گفت: شهردار کرمان به عنوان فردی که مجموعه شهرداری را مدیریت و بر سیستم حمل و نقل شهری نظارت دارد، قدردان زحمات همه رانندگان این مجموعه بوده و بر مسایل و مشکلات آنها واقف است.

عالم‌زاده ضمن تقدیر از رانندگان نمونه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در تلاش هستیم تا نسبت به بهسازی اتوبوس‌های این مجموعه اقدام کنیم.