در نظر گرفتن معافیت مالیاتی برای اعضای سامانه مؤدیان

با موافقت مجلس صورت گرفت در نظر گرفتن معافیت مالیاتی برای اعضای سامانه مؤدیان اهالی بهارستان، پاداش و معافیت مالیاتی برای اعضای سامانه مؤدیان در نظر گرفتند. به گزارش مناقصه‌مزایده وکلای ملت در نشست علنی مجلس‌شورای‌اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با ماده (۱۷) با ۱۳۳ رأی موافق، ۵ رأی […]

با موافقت مجلس صورت گرفت

در نظر گرفتن معافیت مالیاتی برای اعضای سامانه مؤدیان

اهالی بهارستان، پاداش و معافیت مالیاتی برای اعضای سامانه مؤدیان در نظر گرفتند.

به گزارش مناقصه‌مزایده وکلای ملت در نشست علنی مجلس‌شورای‌اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با ماده (۱۷) با ۱۳۳ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (۱۷) آمده است: در ۵ سال اول اجرای این قانون، به منظور تشویق صاحبان مشاغل موضوع فصل چهارم باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم که فروش‌های خود را با استفاده از پایانه فروشگاهی انجام داده و کالا‌ها و خدمات موردنیاز خود را از واحدهای اقتصادی عضو سامانه مؤدیان خریداری کنند، سازمان موظف است معادل ۱۰درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ای که مؤدی در هر دوره به سازمان پرداخت می‌کند، یا یک درصد فروش (هر کدام بیش‌تر باشد)، حداکثر تا ۶۰ میلیون ریال در هر دوره مالیاتی به عنوان پاداش همکاری مؤدی، از مالیات بر ارزش افزوده دوره بعد (و در صورتی که بیش از مالیات آن دوره باشد، دوره‌های بعد از آن) کسر کند.

در تبصره این ماده نیز آمده است: پاداش مؤدیان موضوع این ماده که طبق قانون، مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند، از مالیات عملکرد آنها در همان سال، کسر می‌گردد. پاداشی که به این مؤدیان تعلق می‌گیرد، از ۵۰ درصد مالیات عملکرد ابرازی آنان بیش‌تر نخواهد بود.