پیش‌بینی سقف ۴۰ هزار میلیارد تومانی متغیر برای بودجه سال ۹۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد پیش‌بینی سقف ۴۰ هزار میلیارد تومانی متغیر برای بودجه سال ۹۸ یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که «رقم کلی بودجه تقدیمی دولت هزار و ۷۰۳ هزار میلیارد تومان است»، گفت که در صورت افزایش درآمدهای دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان به سقف بودجه […]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد

پیش‌بینی سقف ۴۰ هزار میلیارد تومانی متغیر برای بودجه سال ۹۸

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که «رقم کلی بودجه تقدیمی دولت هزار و ۷۰۳ هزار میلیارد تومان است»، گفت که در صورت افزایش درآمدهای دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان به سقف بودجه اضافه می‌شود.

محمدرضاتابش در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: لایحه بودجه سال ۹۸ با توجه به واقعیاتی که با آن مواجه هستیم و موضوع تحریم‌ها تنظیم شده تا بتوانیم برای دو سال توان مقابله با تحریم‌ها را داشته باشیم. رقم کلی بودجه تقدیمی هزار و ۷۰۳ هزار میلیارد تومان و بودجه عمومی ۴۷۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که «سقف بودجه سال ۹۸ دو سطحی دیده شده است» اظهارکرد: اگر درآمدهای ارزی و سایر منابع درآمدی دولت افزایش یابد ۴۰ هزار میلیارد تومان به سقف بودجه اضافه می‌شود که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن صرف تقویت بنیه‌ دفاعی و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر براساس جدولی که با عنوان جدول شماره ۲۱ در بودجه درج شده توزیع می‌شود.

این نماینده مجلس افزایش توان مقابله با تحریم‌ها، حفظ توان معیشتی مردم و قدرت اقتصادی آنها، حفظ اشتغال موجود و تلاش برای اشتغال جدید را از جمله سمت‌گیری‌های لایحه بودجه سال ۹۸ عنوان‌کرد و گفت: همچنین بودجه عمرانی هم ۶۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در عین حال با توجه به محدودیت‌هایی که هست روند امور عمرانی که می‌تواند تحول‌زا باشد و جوابگوی مطالبات و خواسته‌‌های مردم باشد در محاق تعطیلی قرار نگیرد و به هر نحوی شده با چنگ و دندان این روند را استمرار دهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به مهلت پیش‌بینی شده در آیین‌نامه مجلس برای بررسی لایحه بودجه و ارایه پیشنهادات نمایندگان به کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق تصریح‌کرد: انشاا… بتوانیم بودجه‌ای را تصویب کنیم که مؤلفه‌های مقاومت و مقابله با تحریم‌ها، حفظ توان معیشتی مردم حفظ اشتغال موجود و تلاش برای کمک به تولید و اشتغال جدید را داشته باشد. البته به نظر می‌رسد مجلس خیلی قدرت مانور در بودجه را با توجه به تنگناهایی که کشور با آن مواجه است، نخواهد داشت.

تابش ادامه‌داد: امیدواریم همکاران ما با توجه به واقعیاتی که کشور و دولت با آن مواجه هستند به نحوی عمل کنند که سطح انتظارات و توقعات مردم افزایش پیدا نکند و بودجه شفاف و درست در مقاصدی که به آن اختصاص دادند صرف شود و از موازی‌کاری و اسراف هم جلوگیری شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس در پایان با تأکید بر ضرورت افزایش پایه‌ مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و مقابله با فساد و تبعیض طبق وعده‌های رییس‌جمهور یادآورشد: انشاا… در حین اجرای بودجه این موارد هم عملیاتی شود و دولت بتواند در این موقعیت چالاک‌تر همه ظرفیت‌های خود را در خدمت مردم قرار دهد تا رضایت آنها جلب شود.