سال آینده باید صادرات غیرنفتی به شدت افزایش یابد

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس سال آینده باید صادرات غیرنفتی به شدت افزایش یابد عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: طبق بودجه سال آینده باید صادرات غیرنفتی به ۱٫۵ برابر صادرات نفتی برسد. به گزارش ایرنا، حمیدرضا‌حاجی‌بابایی در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده همدان اظهارداشت: صادرات غیرنفتی سال‌جاری متوازن با صادرات نفتی است […]

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس

سال آینده باید صادرات غیرنفتی به شدت افزایش یابد

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: طبق بودجه سال آینده باید صادرات غیرنفتی به ۱٫۵ برابر صادرات نفتی برسد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا‌حاجی‌بابایی در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده همدان اظهارداشت: صادرات غیرنفتی سال‌جاری متوازن با صادرات نفتی است و امید می‌رود سال آینده شاهد افزایش میزان صادرات غیرنفتی باشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه‌ملت تأکیدکرد: سال آینده باید ظرفیت صادرات غیرنفتی به شدت افزایش یابد و در این راستا حمایت از صادرات به عنوان اولویت و سیاست‌محوری دنبال شود.

حاجی‌بابایی اظهارداشت: با مجوز رهبرمعظم‌انقلاب ۱٫۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه صادرات اختصاص یافت.

وی اضافه‌کرد: همچنین با ۷۸۰ میلیون دلاری که برای کمک به توسعه صادرات پیش‌بینی شده است، امید می‌رود بتوان مشکلات پیشِ روی این بخش را کنار زد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: ایران ظرفیت بالایی برای برقراری تعامل با کشورهای همسایه دارد و استان همدان در این زمینه می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

وی گفت: صادرات ۸۵۰ میلیون دلاری کالا از همدان کافی نیست، چراکه این استان ظرفیت صادرات غیرنفتی ۱٫۵ میلیارد دلار را دارد و برای دستیابی به این رقم باید تلاش کرد.

حاجی‌بابایی ضعف در زیرساخت‌های اساسی، تولید نقدینگی، واردات، کالای قاچاق، عملکرد بد بانک‌ها و موانع اداری را از موانع پیش روی توسعه صادرات غیرنفتی برشمرد.

وی ادامه‌داد: برخی مشکلات نانوشته مربوط به تمامی دوره‌ها و دولت‌ها نیز وجود دارد که آثار آن بسیار بیش‌تر از مشکلات مطرح شده است.

حاجی‌بابایی دولت و شرکت‌های دولتی را رقیب بخش خصوصی دانست و افزود: دولتمردان از قدرت و برتری بالایی نسبت به بخش خصوصی برخورادر هستند و این موضوع به بخش خصوصی آسیب زده است.

دیگر نماینده همدان در خانه ملت نیز در این آیین گفت: امروز تولید در شرایط بسیار سخت است با این وجود تولیدکنندگان در راستای رونق تولید و اشتغال فعال هستند.

امیرخجسته، تولیدکننده را یک قهرمان ملی دانست و افزود: طبق بازدیدهای صورت گرفته از گمرک ایران تمامی موانع و پیچ و خم‌های ایجاد شده در برابر تولید رصد شد.

وی برخی دستورالعمل و بخشنامه‌ها را از موانع پیش روی تولید دانست و اضافه‌کرد: مجلس عزم خود را برای برداشتن موانع پیشِ روی تولیدکنندگان جزم کرده است.