کاهش ۱۷درصدی اعتبارات سازمان راهداری در لایحه بودجه سال آینده

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد کاهش ۱۷درصدی اعتبارات سازمان راهداری در لایحه بودجه سال آینده عضو کمیسیون عمران مجلس نسبت به کاهش اعتبارات حوزه راهداری کشور در لایحه بودجه سال ۹۸ انتقاد کرد. به گزارش خانه‌ملت، مجیدکیانپور با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی اعتبارات سازمان راهداری در لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: متأسفانه در […]

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

کاهش ۱۷درصدی اعتبارات سازمان راهداری در لایحه بودجه سال آینده

عضو کمیسیون عمران مجلس نسبت به کاهش اعتبارات حوزه راهداری کشور در لایحه بودجه سال ۹۸ انتقاد کرد.

به گزارش خانه‌ملت، مجیدکیانپور با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی اعتبارات سازمان راهداری در لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: متأسفانه در لایحه بودجه سال آینده، اعتبارات بخش‌های مختلف کاهش پیدا کرده و اعتبارات حوزه راهداری نیز از این روند مستثنی نشده است.

کاهش بودجه سازمان راهداری برای حوزه حمل و نقل جاده‌ای مشکل‌ساز است

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس‌شورای‌اسلامی ادامه‌داد: سازمان راهداری یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه راه و جاده است و کاهش بودجه این سازمان مشکلات و تبعات را برای حوزه حمل و نقل جاده‌ای به دنبال خواهد داشت.

دولت اولویتی برای حوزه راه و راهداری قائل نیست

وی ادامه‌داد: متأسفانه بودجه سازمان راهداری هر سال در حال کاهش است، به‌طوری‌که در بودجه سال‌جاری نیز اعتبارات سازمان راهداری حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و امسال نیز حدود ۱۷ درصد کاهش یافته است، بنابراین این مسأله نشان می‌دهد که دولت اولویتی برای حوزه راه و راهداری قائل نیست.

کیانپور تصریح‌کرد: سازمان راهداری برنامه‌ریزی بلندمدت و قابل قبولی را برای شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز صورت داده، اما قطعاً این مسأله نیازمند تخصیص بودجه است، اما روند اختصاص اعتبارات از سوی دولت مانع این مسأله می‌شود.

براساس آمار‌ها حدود ۳ هزار نقطه حادثه‌خیز در عرصه جاده‌های کشور وجود دارد، اما اعتبارات کنونی کفاف رفع نقایص این نقاط را نمی‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: براساس آمار‌ها حدود ۳ هزار نقطه حادثه‌خیز در عرصه جاده‌های کشور وجود دارد، اما اعتبارات کنونی کفاف رفع نقایص این نقاط را نمی‌دهد.

افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در سال جاری؛ نتیجه بی‌توجهی به حوزه راه

وی افزود: مهم‌ترین آسیب بی‌توجهی و عدم تخصیص اعتبارات برای حوزه راهداری را می‌توان افزایش میزان تصادفات جاده‌ای دانست، البته در سال‌های گذشته آمار تصادفات روند نزولی داشت اما متأسفانه در سال‌جاری بار دیگر میزان تصادفات افزایش یافته است.

کیانپور تصریح‌کرد: براساس آمارها، تصادفات جاده‌ای در سال ۹۷ حدود ۳٫۵ درصد افزایش یافته است که این مسأله یک هشدار جدی برای مسؤولان و دولتمردان است تا به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه‌داد: البته بروز تصادفات عوامل مختلفی از جمله عوامل انسانی و خودرو دارد اما بخش جاده و راه در افزایش تصادفات تأثیر مستقیم دارد.