باید نظام تعرفه‌ای مشخصی برای تحویل کالا به مردم تعیین شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس باید نظام تعرفه‌ای مشخصی برای تحویل کالا به مردم تعیین شود سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نظام تعرفه‌ای مشخصی باید تعیین شود تا نهادهای نظارتی اگر تخلفی در تحویل کالا به مردم صورت می‌گیرد، بتوانند با آن برخورد کنند. به گزارش خانه‌ملت، زهرا‌سعیدی‌مبارکه با اشاره به عدم تطابق کاهش نرخ دلار […]

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس

باید نظام تعرفه‌ای مشخصی برای تحویل کالا به مردم تعیین شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نظام تعرفه‌ای مشخصی باید تعیین شود تا نهادهای نظارتی اگر تخلفی در تحویل کالا به مردم صورت می‌گیرد، بتوانند با آن برخورد کنند.

به گزارش خانه‌ملت، زهرا‌سعیدی‌مبارکه با اشاره به عدم تطابق کاهش نرخ دلار و قیمت کالاها، گفت: در حال حاضر بحث چسبندگی قیمت مطرح است که با توجه به افزایش قیمت دلار باید شرایط ثبات قیمتی برای تولیدکننده و فروشنده ایجاد شود، اما متأسفانه تولیدکنندگان و فروشندگان به ثبات قیمتی اعتماد ندارند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس‌شورای‌اسلامی، افزود: متأسفانه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مجموعه‌های نظارتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث نظارت بر قیمت‌ها با یکدیگر هماهنگی ندارند تا قیمت‌ها از روند کاهشی نرخ دلار پیروی کند.

وی با بیان این‌که باید نظام تعرفه‌ای مشخصی تعیین شود تا نهادهای نظارتی اگر تخلفی در نظام تعرفه‌ای تحویل کالا به مردم صورت می‌گیرد؛ بتوانند با آن برخورد کنند، ادامه‌داد: مقرر شده در نشست کمیسیون اقتصادی با وزیر صنعت، معدن و تجارت هماهنگی‌های لازم برای تنظیم بازار کالاهای اساسی انجام شود.

سعیدی تأکید‌کرد: باید تناسب علمی و منطقی بین نرخ ارز در بازار آزاد و ارز سامانه نیما برقرار و بر همین اساس بر بازار کالاهای اساسی نظارت شود.

وی با بیان این‌که در بودجه مهم‌ترین موضوع بحث توجه به معیشت و اقتصاد مردم است، تصریح‌کرد: امیدوارم حباب باقی‌مانده در بازار ارز نیز در روزهای آتی از بین برود، تا قیمت کالاهای اساسی به ریل اصلی خود بگذارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس‌شورای‌اسلامی، تصریح‌کرد: در خصوص کالاهای غیراساسی انتظار این است که مسیر حرکت کاهش نرخ ارز اثر خود را روی این کالا‌ها بگذارد.