ارز دولتی به کالاهای اساسی نمی‌رسد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ارز دولتی به کالاهای اساسی نمی‌رسد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی می‌گوید، برای کالاهای اساسی ارز دولتی در نظر گرفته می‌شود اما از آنجایی که نظارتی بر توزیع ارز وجود ندارد ارز به کالاهای اساسی نمی‌رسد. به گزارش خانه‌ملت، شهبازحسن‌پور‌بیگلری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات […]

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

ارز دولتی به کالاهای اساسی نمی‌رسد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی می‌گوید، برای کالاهای اساسی ارز دولتی در نظر گرفته می‌شود اما از آنجایی که نظارتی بر توزیع ارز وجود ندارد ارز به کالاهای اساسی نمی‌رسد.

به گزارش خانه‌ملت، شهبازحسن‌پور‌بیگلری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که کالاهای اساسی گران‌تر از ارز دولتی فروخته می‌شود، گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که ارز چند نرخی در کشور اقتصاد را نابود می‌کند و چند نرخی بودن به معنای رانت و امضای طلایی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی تأکید‌کرد: باید هر چه زودتر ارز چند نرخی در دولت تعیین تکلیف شود تا جلوی رانت و امضای طلایی گرفته شود و نرخ ارز واقعی سر و سامان پیدا کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به نرخ واقعی ارز، اظهارداشت: نرخ واقعی ارز در حال حاضر براساس شاخص‌های اقتصادی کم‌تر از ۸ هزار تومان است و باید موضوع تک‌نرخی شدن ارز در قانون بودجه نیز لحاظ شود.

در بودجه ارز چند نرخی تعیین تکلیف شود

وی با بیان این‌که چند نرخی بودن ارز در لایحه بودجه سال ۹۸ تکرار شده است، تأکیدکرد: از دولت و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه می‌خواهیم که یک بار برای همیشه تکلیف ارز را در بودجه مشخص کنند و جلوی امضای طلایی و رانت در کشور را بگیرند.

حسن‌پوربیگلری با بیان این‌که ارز دولتی به کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرده اما کالا‌ها به دست مردم نرسیده است، گفت: به دارو ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیص پیدا کرده است اما در حال حاضر بیماران برای تهیه دارو با نرخ مناسب مشکل دارند، باید مشخص شود که ارز تخصیص یافته کجا رفته است.

نرخ واقعی ارز در حال حاضر و بر اساس شاخص‌های اقتصادی کم‌تر از ۸ هزار تومان است و باید موضوع تک‌نرخی شدن ارز در قانون بودجه نیز لحاظ شود

به کالاهای اساسی ارز دولتی نمی‌رسد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که ارز دولتی به کالاهای اساسی نمی‌رسد، تأکیدکرد: مسأله آنجا است که بر توزیع ارز دولتی نظارتی صورت نمی‌گیرد از این رو شاهد هستیم قیمت کالاهای اساسی روند افزایشی را طی می‌کند.