لایحه بودجه ۹۸ دارای اشکالات ساختاری بسیاری است

عضو هیأت رییسه مجلس لایحه بودجه ۹۸ دارای اشکالات ساختاری بسیاری است عضو هیأت رییسه مجلس، گفت: رأی مرزی کمیسیون تلفیق به کلیات لایحه بودجه ۹۸ که در ادوار مجلس بی‌سابقه بوده است، نشان می‌دهد که این لایحه دارای اشکالات ساختاری و ابهامات بسیاری است. به گزارش خانه‌ملت، محمدعلی‌وکیلی در انتقاد نسبت به وضعیت لایحه […]

عضو هیأت رییسه مجلس

لایحه بودجه ۹۸ دارای اشکالات ساختاری بسیاری است

عضو هیأت رییسه مجلس، گفت: رأی مرزی کمیسیون تلفیق به کلیات لایحه بودجه ۹۸ که در ادوار مجلس بی‌سابقه بوده است، نشان می‌دهد که این لایحه دارای اشکالات ساختاری و ابهامات بسیاری است.

به گزارش خانه‌ملت، محمدعلی‌وکیلی در انتقاد نسبت به وضعیت لایحه بودجه ۹۸، گفت: درست است که لایحه بودجه ۹۸ در مرز رأی آورد، کما این‌که ۵۵ درصد رأی موافق و ۴۵ درصد رأی مخالف داشت، اما نشان می‌دهد کمیسیون تلفیق نسبت به کلیات بودجه به اقناع حداکثری نرسید.

ابهامات بسیاری در لایحه بودجه ۹۸ وجود دارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس‌شورای‌اسلامی، ادامه‌داد: لایحه بودجه ۹۸ دارای اشکالات ساختاری بسیاری است و ابهامات بسیاری هم دارد، کما این‌که هم در تحقق درآمد‌ها و هم در نسبت عملکردهای مندرج در آن ابهاماتی وجود دارد.

وی تصریح‌کرد: بودجه ۹۸ هزینه‌ای است، چرا که لایحه‌ای که ۵۵ درصد در کمیسیون تلفیق رأی می‌آورد، لایحه مرزی محسوب می‌شود و بعید می‌دانم که در ادوار گذشته مجلس هم لایحه‌ای به این اندازه ضعیف رأی آورده باشد.

دولت در تدوین لایحه بودجه ۹۸ تصمیمات آسان را انتخاب کرده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: این امر نشان می‌دهد که ساختار این لایحه هم به لحاظ درآمد، هم هزینه و هم ابهام در منابع اشکالات اساسی دارد، به این دلیل که دولت تصمیمات آسان را انتخاب کرده و این در حالی است که سال آینده وضعیت عادی نیست، اما صورت مفروضات این بودجه آسان است و بیانگر این بوده که دولت به دنبال تصمیمات پُرریسک نرفته است.

عضو هیأت رییسه مجلس‌شورای‌اسلامی، تأکیدکرد: دولت می‌توانست در لایحه ۹۸ با اتخاذ تصمیمات مهم در خصوص حامل‌های سوخت، معافیت‌های مالیاتی و نمایان‌سازی منابع پنهان، بودجه خوبی را تدوین کند که این موارد از ابهامات موجود در این لایحه است که نتیجه آن هم رأی ضعیف کمیسیون تلفیق بدان بود.