کرکره رایزنی‌های اقتصادی خارج از کشور پایین است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کرکره رایزنی‌های اقتصادی خارج از کشور پایین است رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: در خارج از کشور عملاً چیزی تحت عنوان رایزن اقتصادی نداریم. به گزارش خانه ملت، حشمت‌ا…فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به عملکرد و نقش […]

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

کرکره رایزنی‌های اقتصادی خارج از کشور پایین است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: در خارج از کشور عملاً چیزی تحت عنوان رایزن اقتصادی نداریم.

به گزارش خانه ملت، حشمت‌ا…فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به عملکرد و نقش رایزن‌های اقتصادی در خارج از کشور گفت: فعالیت رایزن اقتصادی در خارج از کشور عملاً تعطیل است و نقش آنها در سیاست خارجی تعریف نشده که این خلاف قانون برنامه تلقی می‌شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌شورای‌اسلامی افزود: رایزنان اقتصادی در کشور‌هایی مانند ترکیه، روسیه، چین و… نقش عمده‌ای را در اقتصاد خارجی ایفا می‌کنند و رایزن‌های متعددی در کشور‌های مختلف دارند اما این موضوع برای کشور ما تعریف نشده، لذا این نقش را کارشناس‌های سیاسی ما تحت عنوان رایزن انجام می‌دهند که تلاش آنها محترم است ولی قطعاً به نتیجه نخواهد رسید.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس‌شورای‌اسلامی تصریح‌کرد: رایزن اقتصادی شخصی است که در زمینه اقتصاد و بازاریابی باید فعالانه عمل کند که متأسفانه این حوزه مغفول مانده است. در طول تحولاتی که در منطقه شکل گرفته در حوزه میدانی با افتخار کشوری هستیم که نقش اول و قاطع را بازی کردیم، در حوزه سیاسی به‌طور معمول نقش ما تحلیل می‌رود و مثل گذشته نیست، هر چند که باز مؤثر هستیم اما در حوزه اقتصادی استاد از بین بردن فرصت‌ها هستیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که نقش فعالان اقتصادی تاکنون خوب بوده است، گفت: به هیچ وجه فرصت‌های اقتصادی که برای فعالان اقتصادی در خارج از کشور فراهم می‌کنیم، بر بنیاد میزان هزینه‌کرد میدانی و سیاسی‌مان شکل نگرفته است.