تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نوسازی مدارس

تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نوسازی مدارس حسین‌محمدی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدی افزود: اداره کل نوسازی مدارس بازوی عمرانی آموزش و پرورش بوده و وظیفه آماده‌سازی، نوسازی، تجهیز و تعمیرات […]

تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نوسازی مدارس

حسین‌محمدی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدی افزود: اداره کل نوسازی مدارس بازوی عمرانی آموزش و پرورش بوده و وظیفه آماده‌سازی، نوسازی، تجهیز و تعمیرات مدارس را برعهده دارد.

وی تصریح‌کرد: در سال‌جاری با وجود تمامی تنگنا‌ها اداره کل نوسازی مدارس استان موفق شده تاکنون ۳۷ پروژه را در قالب ۲۰۷ کلاس و در ۲۰۸هزار و ۵۱۱ مترمربع زیربنا، تحویل مجموعه وزارت آموزش و پرورش دهد که ۱۹ پروژه در ایام‌ا… دهه فجر تحویل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدی تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام استان را ۱۱۵ پروژه عنوان و با بیان این‌که ۳۷ پروژه از این تعداد مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهارکرد: باقیمانده پروژه‌ها یعنی ۷۸ پروژه در سال آینده بهره‌برداری می‌شود که به این تعداد، مدارس تکمیل شده توسط خیرین نیز اضافه می‌شود. از ۳۷ پروژه مورد بهره‌برداری ۱۰ پروژه مردمی، ۲۱ پروژه مشارکتی دولت و مردم و ۶ پروژه تمام دولتی است.

این مقام مسؤول در مورد پروژه‌های در دست اجرا گفت: منابع ۴۰ پروژه از ۱۱۵ پروژه توسط دولت، ۴۰ پروژه به صورت مشارکتی و ۳۵ پروژه توسط خیرین مدرسه‌ساز تأمین اعتبار شده است. از ۷۸ پروژه در دست اجرا برای سال آینده ۴۹ پروژه به دلیل کمبود تأمین اعتبار متوقف شده است.

وی اضافه‌کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تأمین منابع از محل اعتبارات استانی ۲۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۵ درصد تخصیص داشته است، از منابع ملی تاکنون ۳۸ میلیارد تومان جذب شده که از این مبلغ بیش از ۹۲ درصد تخصیص یافته است.

برچیده شدن بخاری‌های نفتی در مدارس استان

محمدی در رابطه با برچیده شدن بخاری‌های نفتی در مدارس استان هم گفت: خوشبختانه استان مرکزی کم‌ترین مشکل را در بخش بخاری‌های نفتی داشته است، در آخرین آمار درج شده ۹۹ مدرسه استان در قالب ۱۲۴ کلاس درس از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.

محمدی با تخصیص طرح‌ها ویژه مدارس استثنایی اظهارکرد: دو فضای مدارس استثنایی داریم که در حال انجام است و نزدیک به ۳ میلیارد ریال هزینه داشتیم و طی رایزنی انجام شده دو طرح در دست اجرا برای سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی با اشاره به این‌که ۲۰۸هزار دانش‌آموز بدون احتساب مدارس غیردولتی در استان در حال تحصیل هستند، از تحصیل ۱۰ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیر‌دولتی خبر داد و افزود: از ۲۰۸ هزار دانش‌آموز استان در قالب ۸ هزار و ۲۷۸ کلاس در قالب دو هزار و ۱۰۷ فضا مشغول تحصیل هستند.

مقاوم‌سازی و تحکیم مدارس

وی در خصوص مقاوم‌سازی و تحکیم مدارس هم گفت: براساس قانون و مصوبه سال ۸۴ تخریب و بازسازی مدارس مورد طرح قرار گرفته است براساس آمار همان سال در مجموع ۱۴۶۳ کلاس مندرج آمار استان در این زمینه ۸۴ درصد است.۳ هزار و ۲۶۸ کلاس مندرج در همان قانون نزدیک ۲۳درصد کلاس‌‌ها مقاوم‌سازی شده است. دو هزار و ۵۴۵ کلاس استان قبل از اجرای قانون سال ۸۴ دارای استحکام بودند و ۵۴ درصد کلاس‌‌ها امروز دارای استحکام هستند و بخشی از کلاس‌‌ها که مقاوم‌سازی نشدند یا در نوبت دوم هستند و یا خارج از سرویس تحصیل و بدون دانش‌آموز هستند. اگر کلاس‌های بدون دانش‌آموز و نوبت را از آمار کلاس‌‌ها خارج کنیم قریب به ۶۳ درصد مدارس استان دارای استحکام هستند.

تأمین اعتبارات جشنواره بیستم خیران مدرسه‌ساز

محمدی در خصوص تأمین اعتبارات جشنواره بیستم خیران مدرسه‌ساز هم بیان‌کرد: ۲۴ تعهد با ۱۷۷ میلیارد ریال منابع مالی در بیستمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان مرکزی تعهد شد که تاکنون ۷۵ درصد این اعتبارات محقق شده است.

وی گفت: فعالیت پویش همه برپا در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور آغاز شده است، این پویش با هدف ایمن‌سازی فضاهای آموزشی کشور ایجاد شده و تاکنون اعتبارات مناسبی در آن جمع‌آوری شده است.