شگردهای جدید ایران برای دورزدن تحریم‌های صنعت کشتیرانی

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد شگردهای جدید ایران برای دورزدن تحریم‌های صنعت کشتیرانی عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: جمهوری اسلامی راهکار‌‌ها و شگردهای جدیدی برای دورزدن تحریم‌های آمریکا دارد و قطعاً فشارهای تحریمی نمی‌تواند مانع از فعالیت صنعت کشتیرانی کشورمان شود. به گزارش خانه‌ملت، علیم‌یارمحمدی، عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران […]

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

شگردهای جدید ایران برای دورزدن تحریم‌های صنعت کشتیرانی

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: جمهوری اسلامی راهکار‌‌ها و شگردهای جدیدی برای دورزدن تحریم‌های آمریکا دارد و قطعاً فشارهای تحریمی نمی‌تواند مانع از فعالیت صنعت کشتیرانی کشورمان شود.

به گزارش خانه‌ملت، علیم‌یارمحمدی، عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دستور کشور پاناما برای لغو صدور مجوز ثبت پرچم این کشور برای کشتی‌های مرتبط با ایران، گفت: این اقدام کشور پاناما به علت فشارهای آمریکا برای اعمال و اجرای تحریم علیه جمهوری اسلامی صورت گرفته است، آمریکایی‌‌ها به دنبال آن هستند که به حمل و نقل دریایی کشورمان آسیب جدی وارد کند.

روش جدید تحریم آمریکا؛ تحریم‌ها کوچک‌‌ترین تحرکات را هدف می‌گیرد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران روش ویژه‌ای را اجرایی کرده و سیستم تحریمی این کشور، کوچک‌‌‌ترین مسایل را مورد رصد قرارداده و در صورت مغایرت با تحریم‌ها، عاملان آن را مورد فشار قرار می‌دهد.

پرچم پاناما هدف تحریم‌های جدید آمریکا؛ کشتی‌های ایران دیگر با پرچم پاناما تجارت نخواهند کرد

یکی از راهکارهای کشور برای دورزدن تحریم‌های مرتبط با صنعت کشتیرانی، موضوع اجاره و استفاده از پرچم برخی کشور‌‌ها مانند کشور پاناما بود، اما در شرایط کنونی آمریکا این بخش‌ها را شناسایی و تحت فشار قرارداده است.

وی گفت: یکی از راهکارهای کشور برای دورزدن تحریم‌های مرتبط با صنعت کشتیرانی، موضوع اجاره و استفاده از پرچم برخی کشور‌‌ها مانند کشور پاناما بود، اما در شرایط کنونی آمریکا این بخش‌ها را شناسایی و تحت فشار قرارداده است.

فعالیت دشوار کشتی‌های ایرانی در سایه تحریم‌های آمریکا

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه‌داد: این موضوع قابل کتمان نیست که تحریم‌های آمریکا کار را برای فعالیت کشتی‌های ایرانی سخت کرده و عرصه در این حوزه تنگ شده، از این رو شرایط ویژه نیازمند تمهیدات ویژه است.

بیش از ۵۰ درصد حمل و نقل کالای توسط حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد

یارمحمدی افزود: براساس گزارش‌ها، بیش از ۵۰ درصد حمل و نقل کالای ایران توسط حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد، حال با تحریم‌های جدید، بخشی از انتقال کالا با مشکل مواجه شده است.