خطرناک‌‌ترین باند‌های فرودگاه جهان

خطرناک‌‌ترین باند‌های فرودگاه جهان فکر می‌کنید آنقدر شجاع باشید که روی این باند‌های خطرناک فرود بیایید؟ بیاییم صادق باشیم: بعضی وقت‌‌ها سفر کردن واقعا نگران کننده است. به گزارش سایت شفاف، پرواز با برخی هواپیماها و فرود آمدن در برخی فرودگاه‌ها واقعا خطرناک و ترسناک است، به خصوص اگر ترس از پرواز داشته باشید. اگر […]

خطرناک‌‌ترین باند‌های فرودگاه جهان

فکر می‌کنید آنقدر شجاع باشید که روی این باند‌های خطرناک فرود بیایید؟ بیاییم صادق باشیم: بعضی وقت‌‌ها سفر کردن واقعا نگران کننده است. به گزارش سایت شفاف، پرواز با برخی هواپیماها و فرود آمدن در برخی فرودگاه‌ها واقعا خطرناک و ترسناک است، به خصوص اگر ترس از پرواز داشته باشید. اگر شما هم فوبیای پرواز دارید بهتر است از این باند‌‌ها همیشه دور بمانید. با برخی از خطرناک‌‌ترین باند‌های فرودگاه جهان آشنا شوید:

۱- فرودگاه آگاتی، هند

این فرودگاه در محاصره اقیانوس هند است و شما را می‌ترساند که چه می‌شود اگر هنگام فرود اشتباهی رخ دهد یا اگر خلبان به فضایی بیشتری برای به پرواز برخاستن نیاز داشته باشد. فرودگاه ۱۲۰۰ متری آگاتی آنقدر کوچک است که شبیه قسمتی از یک باند بزرگتر است که نیمی از آن در دریا محو شده است.

۲- فرودگاه بین‌المللی کانسای، ژاپن

 جزیره مصنوعی کانسای ۴ کیلومتر طول و ۲.۵ کیلومتر عرض دارد و می‌گویند آنقدر بزرگ است که از فضا دیده می‌شود. از نظر مهندسی، این فرودگاه یکی از جالبترین‌های جهان است. اما زلزله‌های مکرر، گردباد‌های قوی و بستر ناپایدار دریا این شاهکار مهندسی را یکی از خطرناک‌‌ترین فرودگاه‌های جهان می‌کند.

۳- فرودگاه بین‌المللی بارا، اسکاتلند

 فرودگاه بین‌المللی بارا واقعا منحصر به فرد است و تنها فرودگاه جهان است که پرواز‌های برنامه‌ریزی شده از ساحل به عنوان باند فرودگاه استفاده می‌کنند. این ساحل سه باند دارد که به شکل مثلث قرار گرفته‌اند.

۴- فرودگاه گیسبورن، نیوزیلند

 این فرودگاه می‌تواند عجیب‌‌ترین و خطرناک‌‌ترین فرودگاه جهان باشد. چرا؟ چون راه‌آهن پالمرستون گیسبورن درست از وسط باند اصلی فرودگاه رد می‌شود. بله درست خواندید. ناظران ترافیک هوایی باید فراز و فرود‌ هواپیماها را با حرکت قطار‌‌ها هماهنگ کنند. این راه‌آهن به خاطر خسارت طوفان بسته شد، اما فرودگاه هنوز باز است و کار می‌کند.

۵- فرودگاه لوکلا، نپال

 این فرودگاه کوچک در شهر لوکلا در نپال خطرناک‌‌ترین فرودگاه جهان به حساب می‌آید. این فرودگاه در ارتفاع ۲۹۰۰ متری قرار دارد. یک طرف باند فرودگاه کوه‌های بلند و طرف دیگر آن دره‌ای با بیش از هزار متر عمق قرار دارد.

۶- فرودگاه کورشول، فرانسه

 فرودگاه کورشول یکی از خطرناک‌‌ترین فرودگاه‌های جهان است. با این وجود، افراد فوق ثروتمندی که می‌خواهند در کریسمس اسکی کنند، خودشان را به خطر می‌اندازند. برای رسیدن به آنجا، باید هواپیما را از میان کوه‌های آلپ فرانسه هدایت کرد تا در نهایت یک فرود ترسناک را تجربه کنید. بانداین فرودگاه حدود ۵۰۰ متر طول دارد.

۷- فرودگاه بین‌المللی جبل الطارق، جبل الطارق

 شاید این فرودگاه در نگاه اول عادی به نظر برسد، نگاه دقیق‌تر نظرتان را تغییر می‌دهد. بی‌شک، استثنایی‌‌ترین ویژگی این فرودگاه این است که باند اصلی خیابان اصلی شهر را قطع می‌کند. درست حدس زدید. هربار که یک هواپیما می‌خواهد فرود بیاید یا اوج بگیرد، وسایل نقلیه شهر باید متوقف شود.

۸- فرودگاه مادیرا، پرتغال

 مادیرا به دو دلیل مشهور است: زادگاه کریستین رونالدو و فرودگاه بین‌المللی. متأسفانه این در مورد فرودگاه داخلی آن صدق نمی‌کند. با اینکه باند این فرودگاه در سال ۲۰۰۳ دو برابر شده، اما هنوز کوتاه است. علاوه بر این، در یک طرف اقیانوس و در طرف دیگر کوه‌های سترگ قرار دارند. اگر تصویر آن را ببینید متوجه می‌شوید چرا یکی از خطرناک‌‌ترین فرودگاه‌های جهان است.