بازگشت مشروط قیمت مسکن به وب‌سایت‌ها

بازگشت مشروط قیمت مسکن به وب‌سایت‌ها سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: در جلسه نحوه بازگشت قیمت به سایت‌های خریدوفروش مسکن قرار شد گزارش‌هایی که وزارت راه‌وشهرسازی ماهانه اعلام می‌کند فعلاً ملاک تعیین قیمت باشد. به گزارش مهر، پس از آنکه بازار مسکن در هفته‌های اخیر دچار التهاب شد و تغییرات قیمت در این بازار چه […]

بازگشت مشروط قیمت مسکن به وب‌سایت‌ها

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: در جلسه نحوه بازگشت قیمت به سایت‌های خریدوفروش مسکن قرار شد گزارش‌هایی که وزارت راه‌وشهرسازی ماهانه اعلام می‌کند فعلاً ملاک تعیین قیمت باشد.

به گزارش مهر، پس از آنکه بازار مسکن در هفته‌های اخیر دچار التهاب شد و تغییرات قیمت در این بازار چه در بخش خریدوفروش و چه در بخش اجاره‌بها در حد تغییرات روزانه و افزایش روزبه‌روز یا هفتگی قیمت‌ها دچار نوسان شد، به دستور دادستانی و ابلاغ پلیس فتا به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پربازدید خریدوفروش مسکن، امکان درج قیمت از این سایت‌ها برداشته شد.

در همین زمینه در یک هفته اخیر دو نشست پیاپی در دادستانی کشور با حضور نمایندگان سایت‌ها و پلتفرم‌های خریدوفروش مسکن و خودرو و همچنین رییس اتحادیه مشاوران املاک و پلیس فتا برگزار شد تا راهکاری برای نحوه درج قیمت در آگهی‌های اینترنتی خریدوفروش پیدا شود.

مصطفی ‌قلی‌خسروی، رییس اتحادیه املاک استان تهران درباره جلسه دادستانی با تعدادی از سایت‌ها و پلتفرم‌های فروش مسکن اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد کد رهگیری در معاملات مسکن تقویت شده و آن دسته از معاملاتی که کد رهگیری دریافت کرده و مبایعه نامه امضا شده است، در اختیار سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خریدوفروش مسکن قرار گیرد.

قلی‌خسروی درباره سازوکار درج قیمت در سایت‌های مسکن گفت: براساس تصمیمی که در جلسه روز گذشته دادستانی اتخاذ شد، قرار است قیمت معاملات مسکنی که در روز قبل نهایی و مبایعهنامه امضا شده است، به سایت‌ها داده شود و اگر در آن منطقه به عنوان مثال میانگین معاملات، متری ۶ میلیون تومان بود، از درج قیمت پیشنهادی برای واحدهایی که مثلاً متری ۹ میلیون تومان در آن منطقه از سوی فروشنده اعلام شده، جلوگیری شود.

رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی درباره جلسه دادستانی درباره درج قیمت مسکن در سایت‌های خریدوفروش مسکن اظهار داشت: در این نشست مقرر شد پلتفرم‌ها قیمتی را که وزارت راه‌وشهرسازی در سایت خود به صورت ماهانه اعلام می‌کند، ملاک عمل قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین این تصمیم اتخاذ شد که اتحادیه مشاوران املاک، لیست مشاوران املاک دارای پروانه کسب از این اتحادیه را به اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی بدهند و ما آن را به پلتفرم‌ها بدهیم تا فعالیت مشاوران در این سایت‌ها ساماندهی شود.