عدم ورود خودروهای با کیفیت چینی توسط واردکنندگان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد عدم ورود خودروهای با کیفیت چینی توسط واردکنندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که واردکنندگان ما به‌ علت بالا بودن قیمت، خودروهای با کیفیت چینی را وارد نمی‌کنند، گفت: بلکه برخی قطعات بی‌کیفیت را در بسته‌بندی شرکت‌های معروف تأمین کننده لوازم یدکی قرار می‌دهد […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد

عدم ورود خودروهای با کیفیت چینی توسط واردکنندگان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که واردکنندگان ما به‌ علت بالا بودن قیمت، خودروهای با کیفیت چینی را وارد نمی‌کنند، گفت: بلکه برخی قطعات بی‌کیفیت را در بسته‌بندی شرکت‌های معروف تأمین کننده لوازم یدکی قرار می‌دهد و روانه بازار می‌کنند که این یک نوع تقلب است.

به گزارش خانه ملت، ولی‌ملکی، در خصوص سطح کیفی خودرو‌ها و قطعات چینی، اظهارداشت: نمی‌توان گفت تمام کالاهای چینی از کیفیت بالایی برخوردار نیست و معمولاً کشور چین محصولات خود را در ۳ کیفیت متفاوت و ۳ قیمت متفاوت تولید می‌کند که برخی از کالاهای با کیفیت چینی نیز توسط واردکنندگان به ایران وارد شده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که کشور چین در علوم مختلف پیشرفت‌های فراوانی داشته است، گفت: اکثر خودروهای معروف دنیا در کشور چین تولید و مونتاژ می‌شود اما واردکنندگان ما به‌علت بالا بودن قیمت، خودروهای با کیفیت چینی را وارد نمی‌کنند و قطعات بی‌کیفیت را در بسته‌بندی سایپا یا ایران‌خودرو قرارداده و روانه بازار می‌کنند که این یک نوع تقلب است.

ملکی با اشاره به این‌که نمی‌توان گفت هر کالایی در کشور چین تولید می‌شود کیفیت ندارد، اضافه کرد: ممکن است اگر نظارت‌های مناسب بر واردات کالاهای دیگر کشور‌ها نیز وجود نداشته و یا ضعیف باشد اقلام بی‌کیفیت را وارد بازار کنند.

این نماینده مجلس در خصوص این‌که گفته می‌شود برخی خودروهای چینی وارد شده به کشور در چین به‌علت پایین بودن کیفیت حق تردد ندارند، اظهارداشت: تاکنون مطلب مطالعه شده‌ای به دست من نرسیده و این یک امر بدیهی است که کالا‌ها را براساس سفارش تولید می‌کنند.

ملکی با بیان این‌که نمی‌توان گفت خودروهای چینی در خود این کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، تصریح‌کرد: چین۱۶ برابر کشور ما جمعیت دارد که همگی از قدرت خرید بالایی برخوردار نیستند؛ پس به خودرو ارزان قیمت نیز نیاز دارند و در این کشور به علت جمعیت زیاد هزینه تولید بسیار پایین است.

وی افزود: مشکل ما عدم اعتماد به برندهای تولید داخل کشور است و متأسفانه ما مجبور شده‌ایم بر روی محصولات خود برند خارجی حک کنیم تا توان رقابت در بازار را داشته باشیم.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی با تأکید بر این‌که مشکل اصلی حال حاضر کشور در زمینه مصرف کالا خارج‌زدگی است، گفت: این یک نوع از خود‌ بی‌خود شدن است که این امر بازارهای تولید ملی را به نام دیگران ثبت می‌کند.