استراتژی اصلی سایپا توسعه و تنوع محصول است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا استراتژی اصلی سایپا توسعه و تنوع محصول است پراید از خط تولید خارج خواهد شد مدیرعامل سایپا در مراسم رونمایی از موتور ۳ سیلندر سایپا عنوان‌داشت : استراتژی اصلی گروه خودروسازی سایپا توسعه محصول است. به گزارش مناقصه‌مزایده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برنامه‌ریزی تولید گروه مگاپلتفرم SP100 […]

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا

استراتژی اصلی سایپا توسعه و تنوع محصول است

پراید از خط تولید خارج خواهد شد

مدیرعامل سایپا در مراسم رونمایی از موتور ۳ سیلندر سایپا عنوان‌داشت : استراتژی اصلی گروه خودروسازی سایپا توسعه محصول است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برنامه‌ریزی تولید گروه مگاپلتفرم SP100 و SP0 طراحی شده است و آنچه مسلم است قطعاً تا پایان سال از گروه SP100 خودرویی رونمایی خواهد شد.

مهدی‌جمالی در ادامه افزود: در صنعت خودروسازی مانند سایر صنایع تنوع و تحول تکنولوژی بسیار بالاست و گروه خودروسازی سایپا در رابطه با تکنولوژی‌های جدید از جمله تکنولوژی تولید خودرو برقی در حال مطالعه و تحقیق است و برنامه بلندمدت ۲۰۲۰ سایپا به نحوی طراحی شده است تا به بسیاری از دانش‌های جدید در این صنعت دست یابد.

جمالی خاطرنشان‌کرد: فعالیت‌های بسیار مناسبی با خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ دنیا آغاز شده است و از توان و پتانسیل بسیار بالایی که قطعه‌سازان داخلی دارند، استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص مشخصات فنی موتور جدید رونمایی شده بیان‌داشت: تولید این موتور با استاندارد یورو ۵ آغاز و استانداردهای ۱۳۹۸ را دریافت می‌کند. وی افزود این موتور توانایی توسعه به یورو ۶ را دارد و با دریافت یورو ۶ قادر خواهد بود بر روی محصولات ۱۴۰۰ به بعد نیز نصب شود.

جمالی افزود: میزان مصرف سوخت این موتور ۵٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و بر روی محصولاتی نصب خواهد شد که استاندارد ۸۲ گانه را دریافت نمایند.

 

جمالی در خصوص پایان یافتن تولید پراید در سال ۹۷ گفت: گروه خودروسازی سایپا علاقه‌مند به خارج نمودن پراید از چرخه تولید با تعریف نمودن محصولات جدید است اما آنچه دغدغه فعلی گروه خودروسازی سایپا است وابستگی اقتصاد و درآمد بسیاری از افراد کم‌بضاعت کشور به این خودرو است. وی تأکید داشت قطعاً پراید از چرخه تولید خارج خواهد شد، به شرطی که به اقشار کم درآمد جامعه آسیبی وارد نشود.