همکاری با ایران برای افزایش تولید خودرو

مدیر کارخانه داچیای رومانی در دیدار با سفیر کشورمان تأکید کرد همکاری با ایران برای افزایش تولید خودرو مدیرعامل فرانسوی کارخانه خودروسازی داچیایی رومانی بر رشد قابل توجه صادرات قطعات و فروش خودروهای سواری رنو در ایران و افزایش آن در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تأکید کرد. به […]

مدیر کارخانه داچیای رومانی در دیدار با سفیر کشورمان تأکید کرد

همکاری با ایران برای افزایش تولید خودرو

مدیرعامل فرانسوی کارخانه خودروسازی داچیایی رومانی بر رشد قابل توجه صادرات قطعات و فروش خودروهای سواری رنو در ایران و افزایش آن در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، «ایو کاراکاتزانیس» در دیدار با حمید معیر، سفیر جمهوری‌اسلامی‌ایران در بوداپست در محل کارخانه خودروسازی داچیایی رومانی واقع در حومه شهر «پیتشت»، همچنین به معرفی کارخانه تحت مدیریت خود پرداخت.

وی اشاره کرد: شرکت رنو فرانسه از سال ۱۹۹۹ تاکنون به میزان ۴ میلیارد یورو در این کارخانه سرمایه‌گذاری کرده و تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به‌کار هستند.

وی همچنین با اشاره به رشد قابل توجه صادرات قطعات و فروش خودروهای سواری رنو در ایران در ۶ ماهه ابتدای سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲۰۱۶)، تأکیدکرد: کارخانه داچیای رومانی حتی در زمان تحریم‌ها نیز براساس قوانین مرتبط و البته به صورت صد درصد قانونی به تسهیل صادرات قطعات به ایران مشغول بود و در این زمینه وقفه‌ای به‌وجود نیامده است.

حمید معیر، سفیر جمهوری‌اسلامی‌ایران در رومانی نیز در این دیدار ضمن اشاره به امکانات بالای همکاری میان خودروسازان ایران از جمله شرکت‌های ایران خودرو و پارس خودرو با شرکت داچیای رومانی، به توان بالای قطعه‌سازان ایرانی در تولید داخلی این قطعات اشاره و بر این نکته تأکیدکرد که صنعت قطعه‌سازی ایران، قادر به تأمین قطعات مورد نیاز کارخانه داچیای رومانی است.

این شرکت حدود ۳۰ درصد قطعات مورد نیاز خود را از خارج و از کشورهایی نظیر ترکیه، هند و چین وارد می‌کند.

معیر در این زمینه با تأکید بر حجم بالای صادرات رومانی به ایران که عمدتاً قطعات یدکی و موتور خودروهایی را شامل می‌شود که در ایران مونتاژ می‌شوند و به صورت دو طرفه خواهد بود، گفت: در این صورت رشد و شکوفایی این صنعت در ایران و رومانی، پایدارتر خواهد شد.

 

لازم به ذکر است خودروهایی که توسط کارخانه داچیای رومانی (تحت لیسانس رنوی فرانسه) در ایران تولید و یا به‌صورت آماده و ساخته شده، به فروش می‌رسند، عبارتند از: لوگان (تندر ۹۰)، رنو سیمبل، رنو ساندرو در دو تیپ معمولی و استپ‌وی و رنوداستر.