استانداردهای جدید کیفیت خودروهای داخلی را افزایش می‌دهد

رییس سازمان استاندارد استانداردهای جدید کیفیت خودروهای داخلی را افزایش می‌دهد رییس سازمان استاندارد گفت: با توجه به این‌که کیفیت خودروهای داخلی مطلوب نیست، افزایش تعداد استاندارد‌ها موجب افزایش کیفیت خواهد شد.  نیره‌پیروزبخت در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این‌که استاندارهای خودرو‌های کشور در دو فاکتور تجدیدنظر شده‌اند، گفت: ۵۲ استاندارد برای خودرو […]

رییس سازمان استاندارد

استانداردهای جدید کیفیت خودروهای داخلی را افزایش می‌دهد

رییس سازمان استاندارد گفت: با توجه به این‌که کیفیت خودروهای داخلی مطلوب نیست، افزایش تعداد استاندارد‌ها موجب افزایش کیفیت خواهد شد.

 نیره‌پیروزبخت در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این‌که استاندارهای خودرو‌های کشور در دو فاکتور تجدیدنظر شده‌اند، گفت: ۵۲ استاندارد برای خودرو در نظر گرفته شده بود که این استاندارد‌ها را منطبق با استاندار‌های روز جهان و مقررات اروپا تنظیم کرده و نسبت به استاندارد‌‌های سابق یک مقدار سخت‌گیرانه‌تر اقدام خواهیم کرد.

وی بیان‌کرد: ارتقای این تعداد به ۸۳ استاندارد طی یک برنامه در شورای سیاست‌گذاری خودرو تصویب شده و از اول دی‌ماه سال آینده باید همه خودرو‌های تولیدی و وارداتی براساس استانداردهای جدید تولید شوند و تمام خودروساز‌‌ها باید براساس آن عمل کنند، در غیر این صورت توقف تولید به سرعت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان استاندارد ایران با اشاره به این‌که در خصوص استاندارد خودرو‌ها سخت‌گیری بیش‌تری اعمال خواهد شد، اظهارداشت: خودروهای وارداتی نیز اگر منطبق با این استاندارد‌ها نباشد، اجازه ورود نخواهند یافت و این اقدامات گامی در جهت بهبود وضعیت کیفی خودرو‌ها در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان است.

 

پیروزبخت در پایان تأکیدکرد: با توجه به این‌که کیفیت خودروهای داخلی تفاوت محسوسی نسبت به خودروهای خارجی دارد، لزوم به‌کارگیری استانداردهای جهانی برای ارتقای کیفیت بیش از پیش احساس می‌شود.