طرح کاهش سود بانکی گام مثبتی در حوزه خودروسازی کشور است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی طرح کاهش سود بانکی گام مثبتی در حوزه خودروسازی کشور است   عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی، می‌گوید: گام‌هایی که امروز در حوزه کاهش سود بانکی برداشته می‌شود قطعاً قدم‌های مثبتی در حوزه خودروسازی کشور خواهد بود. به گزارش خانه‌ملت، داریوش‌اسماعیلی با اشاره به تأثیر کاهش نرخ سود […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی

طرح کاهش سود بانکی گام مثبتی در حوزه خودروسازی کشور است

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی، می‌گوید: گام‌هایی که امروز در حوزه کاهش سود بانکی برداشته می‌شود قطعاً قدم‌های مثبتی در حوزه خودروسازی کشور خواهد بود.

به گزارش خانه‌ملت، داریوش‌اسماعیلی با اشاره به تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور اظهارداشت: متأسفانه افزایش سود سپرده‌های بانکی در این سال‌ها موجب شده است که سرمایه‌گذاران تمایلی برای ورود به عرصه تولید نداشته و صرفاً در بانک‌ها سپرده‌گذاری نمایند.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس‌شورای‌اسلامی، تأکیدکرد: تعیین سود سپرده‌ها متناسب با نرخ تورم و حتی کم‌تر باعث عدم تمایل جامعه به سپرده‌گذاری در بانک‌ها و حرکت سرمایه‌ها به بخش‌های تولیدی خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: البته باید همزمان با این تصمیم، سود تسهیلات بانکی نیز که حداقل ۱۸ درصد است و گا‌هی تا ۲۱ درصد نیز می‌رسد هم کاهش پیدا کند.

وی با تأکید بر لزوم نظارت جدی بانک مرکزی بر فعالیت بانک‌ها، افزود: البته در این جریان باید بانک مرکزی با نظارت دقیقی تر بر فعالیت بانک‌ها از هر گونه افزایش سودهای بیش‌تر بانک‌ها به مشتریان جلوگیری نماید.

وی تصریح کرد: به‌طور طبیعی تصمیم اخیر بانک مرکزی و اجرای درست آن بر حوزه تولید تأثیر مثبتی خواهد گذاشت البته در صورتی که تمامی ضوابط و ملزومات و شرایط در این بخش همزمان رعایت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین تأثیر مثبت این اقدام را نیازمند هدایت درست دولت دانست و گفت: در صورتی که دولت برنامه‌ریزی درستی جهت اجرای این تصمیم و هدایت سرمایه‌ها داشته و مشوق‌هایی در این زمینه ایجاد کند و جهت‌دهی نماید، مسلماً سرمایه‌ها در مسیر درستی سرمایه‌گذاری شده و موجب رونق بازار بخش‌های تولیدی و صنعتی به خصوص خودروسازی و قطعه‌سازی خواهد شد.

اسماعیلی افزود: چنانچه این جریان به درستی هدایت نشود، قطعاً سرمایه‌ها به بازارهای غیرتولید سرازیر شده و به اقتصاد کشور لطمه خواهد زد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی، گفت: در صورت خصوصی‌سازی واقعی و تشویق شرکت‌های خصوصی در صنعت خودرو بی‌شک بخش‌هایی از سپرده‌های بانکی در حوزه صنعت خودرو سرمایه‌گذاری خواهد شد.