تولید خودروهای کم‌مصرف داخلی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست

یک عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع تولید خودروهای کم‌مصرف داخلی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست یک عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس سطح و توان علمی داخلی در بخش دانشگاهی و خودروسازی کشور برای تولید خودروهای به روز و کم‌مصرف را سطح قابل قبولی دانست و گفت: تولید خودروهای کم‌مصرف و هیبریدی و داخلی […]

یک عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع

تولید خودروهای کم‌مصرف داخلی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست

یک عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس سطح و توان علمی داخلی در بخش دانشگاهی و خودروسازی کشور برای تولید خودروهای به روز و کم‌مصرف را سطح قابل قبولی دانست و گفت: تولید خودروهای کم‌مصرف و هیبریدی و داخلی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست.

رامین‌نورقلی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهارداشت: تولید خودروهای با آلایندگی پایین آرزوی همه ماست، اما مسأله پیچیده‌تر از آن است که شهرداری تهران یا هر دستگاه مسؤول دیگری بتواند به تنهایی از پس این چالش بزرگ برآید و بخواهد آلودگی هوای تهران و سایر شهرهای کشور را از طریق استاندارد‌سازی صنعت خودروسازی کشور محقق کند.

نماینده مردم کردکوی در مجلس با یادآوری وعده سخنگوی دولت مبنی بر برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت دولت برای کاهش سهم صنعت خودروسازی کشور در آلودگی هوای شهرهای کشور گفت: براساس اظهارات سخنگوی دولت که مدتی قبل بیان کردند، دولت برنامه‌های میان‌مدت و بلند‌مدت خوبی برای خارج کردن خودروهای فرسوده، برقی کردن موتورسیکلت‌ها، بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش سطح استانداردهای سوخت داخلی دارد اما در حال حاضر خطوط تولید خودرو‌ها و موتورسیکلت‌‌ها فاقد فناوری‌ها و تجهیزات لازم برای عینیت بخشی به این اهداف است.

 

این عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان‌کرد: البته توان علمی لازم برای حرکت در این مسیر وجود دارد و خودروسازان باید به تدریج بخشی از درآمدشان را صرف تحقیق و توسعه کنند. البته شاید در تیراژ پایین توان این کار وجود داشته باشد اما این مسأله صرفه اقتصادی کارخانه‌های داخلی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. به بیان روشن‌تر تولید خودروهای کم مصرف و پاک داخلی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست.