ضرورت اصلاح تعرفه ۲۶درصدی واردات تیوب

ضرورت اصلاح تعرفه ۲۶درصدی واردات تیوب با توجه به تولیدات تیوب‌های با کیفیت در کشور، متأسفانه آمار و ارقام عجیبی از میزان واردات این محصولات به‌گوش می‌رسد که می‌تواند تولیدات و بازار فروش تولیدکنندگان داخلی را به شدت تهدید کند. به گزارش اخبار خودرو، واردات دست‌کم دو هزار تن تیوب تا آذر‌ماه امسال آمار بسیار […]

ضرورت اصلاح تعرفه ۲۶درصدی واردات تیوب

با توجه به تولیدات تیوب‌های با کیفیت در کشور، متأسفانه آمار و ارقام عجیبی از میزان واردات این محصولات به‌گوش می‌رسد که می‌تواند تولیدات و بازار فروش تولیدکنندگان داخلی را به شدت تهدید کند.

به گزارش اخبار خودرو، واردات دست‌کم دو هزار تن تیوب تا آذر‌ماه امسال آمار بسیار بالایی است که می‌تواند تولیدکنندگان داخلی را در بحث تولید تا مرز تعطیلی هم بکشاند.

عمده واردات تیوب به کشور متأسفانه از کشورهای چین، هند و برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس انجام می‌شود که این اتفاق علاوه‌ بر خارج شدن زیاد ارز از کشور باعث فروش کم‌تر محصولات داخلی شده و به دلیل قیمت پایین تیوب‌های بی‌کیفیت وارداتی محصولات داخلی فروش کم‌تری داشته و ضرر زیادی را به تولیدکنندگان وارد می‌کند.

در همین رابطه جهانپورآسوده، مدیر بازاریابی و فروش شرکت لاستیک‌خوزستان تولیدکننده انواع تیوب از برخی مشکلات در این صنعت و این محصول مرتبط با تایر گفت: « متأسفانه چیزی حدود ۷۰درصد تیوب‌های وارد شده از کشور چین هستند.۵۰درصد از این مقدار را می‌توان تیوب‌های بی‌کیفیتی معرفی کرد که با قیمتی پایین‌تر از محصولات داخلی جای پای خود را در بازار محکم کرده‌اند. همچنین علاوه ‌بر میزان دو هزار تنی واردات تیوب که به‌صورت رسمی وارد می‌شوند، نیمی از این میزان به‌صورت قاچاق نیز وارد کشور شده که متأسفانه قیمت‌های بسیار پایینی را به نسبت محصولات داخلی دارند.

آسوده در ادامه درباره چگونگی جلوگیری از این میزان واردات گفت: امروز تولیدکنندگان نیازمند حمایت‌های دولت هستند، دولت باید با در نظر گرفتن شرایط تولیدات داخلی و میزان واردات از تولیدات داخلی حمایت کند و نگاهی ویژه به تولیدکنندگان داخلی داشته باشد. همچنین دولت باید تسهیلاتی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا آنها بتوانند مواداولیه خود را با قیمت کم‌تری خریداری کنند و قیمت تمام‌شده محصولات تولید داخل پایین‌تر از کالاهای وارداتی باشد تا مشتریان به جای کالاهای وارداتی، خرید کالاهای ایرانی را در سبد محصولات خود قرار دهند.

وی افزود: باید گفت یکی از عوامل مهمی که نقش بسیار مهمی را در میزان بالای واردات تیوب در کشور دارد، تعرفه‌ای است که در این بخش توجه چندانی به آن نمی‌شود. متأسفانه تعرفه واردات تیوب همچنان ۲۶درصد است و افزایش چندانی را نداشته اما به‌تازگی صحبت‌هایی در رابطه با افزایش تعرفه‌ها شده است که به احتمال بسیار زیادی تعرفه تیوب به ۳۲‌درصد که تعرفه فعلی تایر است، خواهد رسید.

 

آسوده در پایان از مشکلاتی که این میزان واردات برای تولیدکنندگان به وجود می‌آورد گفت: متأسفانه باید گفت با این میزان واردات و قیمت پایین محصولات وارداتی فروش این شرکت کاهش یافته است و تیوب‌های بی‌کیفیت توانسته‌اند جای پای خود را در این بازار محکم کنند.