افت قیمت برخی از مدل‌های ۹۷ به زیر قیمت کارخانه

افت قیمت برخی از مدل‌های ۹۷ به زیر قیمت کارخانه هر چند در ماه‌های اخیر بازار خودروهای داخلی با نوساناتی در قیمت همراه بود اما این جریان رونقی در بازار داخلی‌ها ایجاد نکرده به‌طوری‌که با ورود به فصل زمستان، سردی بازار داخلی‌ها بیش‌تر شده، چنانچه در این مدت عرضه مدل‌های ۹۷ هم نتوانست رکود و […]

افت قیمت برخی از مدل‌های ۹۷ به زیر قیمت کارخانه

هر چند در ماه‌های اخیر بازار خودروهای داخلی با نوساناتی در قیمت همراه بود اما این جریان رونقی در بازار داخلی‌ها ایجاد نکرده به‌طوری‌که با ورود به فصل زمستان، سردی بازار داخلی‌ها بیش‌تر شده، چنانچه در این مدت عرضه مدل‌های ۹۷ هم نتوانست رکود و یخ بازار خودروهای داخلی را بشکند.

ادامه این شرایط در حالی است که خبرهای ارسالی از بازار حاکی از کاهش قیمت برخی از خودروهای داخلی مدل ۹۷ در بازار به زیر قیمت کارخانه است، به‌طوری‌که به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران، در دو روز اخیر قیمت رانا در بازار به ۳۵ میلیون و۶۰۰ در بازار رسیده در حالی‌که قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

سعیدمؤتمنی در گفت‌و‌گو با خبر خودرو با اشاره به افت قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار اظهارداشت: در روز گذشته قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۷ در بازار به ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. در حالی‌که این خودرو از سوی کارخانه با قیمت ۳۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ که ۳۴ میلیون و ۳۰۰ در بازار بود روز گذشته به ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار رسید.

وی همچنین با اشاره به افت قیمت پژو V8 مدل ۹۷ و پژو ۲۰۰۸ در بازار گفت: در حال حاضر قیمت پژو V8 صندوق دار با کاهش حدوداً ۲۰۰ هزار تومانی در بازار ۳۹ میلیون و۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود، همچنین قیمت پژو ۲۰۰۸ در بازار با افت همراه شده به‌طوری‌که قیمت این خودرو با وجود قیمت کارخانه‌ای ۱۰۳ میلیون و ۹۹۴ هزار هم‌اکنون در بازار به ۱۲۹ میلیون رسیده است.

وی افزود: البته در روزهای اخیر در بازار خودروهای داخلی نیز به جز نوسانات قیمتی در برخی از مدل‌ها، اختلاف چندانی در قیمت کارخانه‌ای سایر خودرو‌ها با بازار ایجاد نشده است. به عنوان مثال تندر پلاس اتوماتیک همچنان همان اختلاف ۴ میلیون را دارد و با قیمت ۵۳ میلیون و ۲۰۰ در بازار معامله می‌شود، همچنین دنا پلاس نیز همچنان اختلاف حدود ۵ میلیون را در بازار حفظ کرده و ۵۳ میلیون و ۲۰۰ در بازار خرید و فروش می‌شود.

این فعال بازار خودرو افزود: هر چند در این روز‌ها قیمت برخی از خودرو‌ها نیز به دلیل محدودیت عرضه در بازار افزایش داشته است به عنوان نمونه پژو پارس TU5 کلاس ۱۵ که مدل ۹۶ آن ۴۰ میلیون و ۸۰۰ بود با ارایه مدل ۹۷ و محدودیت عرضه روز گذشته تا ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار در بازار معامله شد همچنین قیمت دنا با یک میلیون افزایش با قیمت ۴۶ میلیون در بازار خرید و فروش می‌شود.

به گفته مؤتمنی قیمت پژو ۲۰۷ نسبت به هفته گذشته تغییری قیمتی نداشته و همچنان با همان قیمت‌های قبلی معامله می‌شود. این در حالی است که پژو پارس کلاس ۳۲ نسبت به هفته گذشته افت قیمت داشته و در حال حاضر با قیمت ۳۸ میلیون و ۶۰۰ معامله می‌شود.

وی همچنین به قیمت سایر خودروهای داخلی در بازار اشاره کرد و گفت: قیمت پراید ۱۱۱ مدل ۹۷ باز هم با افزایش قیمت همراه بود و به ۲۴ میلیون و۱۰۰ رسید در حالی که قیمت این خودرو قبل از عرضه مدل جدید ۲۳ میلیون و ۸۰۰ در آخرین روزهای هفته گذشته بود، همچنین تیبا صندوق‌دار مدل ۹۷ همراه با بیمه بدنه در روز گذشته با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۰۰ در بازار معامله شد در حالی‌که قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۲۵ میلیون و ۵۳۴ هزار تومان است.

وی همچنین به قیمت کیاسراتو ۲۰۰۰ اتومات در بازار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت سراتو اتومات با حدود یک میلیون اختلاف قیمت در بازار با قیمت ۹۷ میلیون خرید و فروش می‌شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران همچنین با توجه به نوسانات قیمتی محصولات پارس خودرو، به قیمت ساندرو دستی و اتومات در بازار اشاره کرد و افزود: ساندرو دستی نسبت به هفته گذشته افزایش داشت و از ۴۷ میلیون و ۳۰۰ در بازار به ۴۷ میلیون و ۷۰۰ رسید. همچنین ساندرو اتومات مدل ۹۷ در چند روز گذشته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان نوسان داشت و با وجود این‌که در اوایل هفته با افت قیمت همراه شد و به ۵۵ میلیون رسید مجدداً با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومان همراه شد و به ۵۵ میلیون و ۲۰۰ در بازار رسید.

وی در ادامه با توجه به قیمت محصولات گروه بهمن در بازار گفت: قیمت مزدا۳ در بازار به ۱۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار رسید در حالی‌که قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار است. همچنین قیمت مزدا ۳ آپشنال با اختلاف حدود ۱۱ میلیونی هم‌اکنون با قیمت ۱۴۰ میلیون در بازار معامله می‌شود.