هدف‌گذاری تولید ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۷

مدیرعامل سایپا در نشست نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش استان‌های تهران و البرز هدف‌گذاری تولید ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۷ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش استان‌های تهران و البرز گفت: هدف‌گذاری سایپا برای سال ۹۷، تولید ۸۵۰هزار دستگاه خودرو است و فروش این […]

مدیرعامل سایپا در نشست نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش استان‌های تهران و البرز

هدف‌گذاری تولید ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۷

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش استان‌های تهران و البرز گفت: هدف‌گذاری سایپا برای سال ۹۷، تولید ۸۵۰هزار دستگاه خودرو است و فروش این تعداد محصول صرفاً از طریق شبکه نمایندگی‌های سایپا صورت خواهد گرفت.

 به گزارش سایپانیوز، محسن‌جهرودی با بیان مطلب فوق ضمن اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان تجاری کشور با حضور رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: مایه مباهات است که سایپا از طریق شرکت‌های سایپادیزل و زامیاد در طرح‌های نوسازی ناوگان تجاری کشور که با حضور رییس‌جمهور کلید خورد، مشارکت جدی خواهد داشت.

وی گفت: طرح نوسازی ناوگان تجاری کشور منجر به خدمات بسیار زیادی برای کشور خواهد شد چون که بر پایه کارشناسی‌های لازم صورت گرفته و مبنای آن، نوسازی ناوگان تجاری کشور است و دولت ۵۰درصد از هزینه‌های این طرح را تقبل می‌کند که خبر بسیار خوشی برای رانندگان و شرکت‌های تولیدی است.

جهرودی با اشاره به برگزاری سومین نشست خود با شبکه نمایندگی‌های سایپا، افزود: خوشحالم که بخشی از دغدغه‌های مدیریتی من در خصوص شبکه نمایندگی‌ها به پایان رسید و برگزاری این نشست نقطه عطفی در تعامل با نمایندگان سایپا در استان‌های تهران و البرز است.

وی تأکید کرد: در این نشست شاهد بودیم که هیجان و نشاط و تعصب به سایپا همچنان موج می‌زند و این بسیار امیدوارکننده است.

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: اولین دستوری که در گروه سایپا صادر کردم، ممنوعیت فروش محصولات سایپا درخارج از شبکه نمایندگی‌هاست و تا روزی که مدیرعامل سایپا باشم بر این اصل پایبند خواهم بود.

جهرودی گفت: همه ما خانواده‌ای هستیم که در این صنعت ملی فعالیت می‌کنیم و در تعامل سایپا و شبکه نمایندگی‌ها، هم‌دلی و همراهی دوطرفه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این‌که سبد محصولات اقتصادی در گروه خودروسازی سایپا ناقص است، خاطرنشان کرد: نبود محصولی بعد از پراید کاملاً احساس می‌شود و توسعه و تکمیل سبد محصولات با جدیت دنبال خواهد شد.

مدیرعامل سایپا در ادامه گفت: مذاکرات جدی در زمینه تولید محصول با یک پلتفرم متوسط ۶ خودرویی را آغاز کردیم که از نظر رده قیمتی بتواند جایگزین پراید شود و اطلاع‌رسانی آن پس از حصول نتایج لازم صورت خواهد گرفت.

جهرودی تأکید کرد: باید بتوانیم برنامه‌های کوتاه مدت ولی تأثیرگذار در صنعت خودرو و سایپا اجرا کنیم و امیدوارم که بتوانیم چهره محصول را در سایپا تغییر دهیم و با ایجاد نوآوری در این مجموعه با شتاب بیش‌تری در مسیر توسعه گام‌برداریم.

وی افزود: برای هر ذائقه‌ای باید بتوانیم یک محصول تولید کنیم و تمرکز بر روی یک رده قیمتی خودرو اشتباه است و توسعه و تکمیل سبد محصولات را با جدیت دنبال خواهیم کرد و نباید ظرفیت داخلی‌مان را از دست بدهیم.

مدیرعامل گروه سایپا با بیان این‌که باید محصولی را عرضه کنیم که برای سایپا سودآور باشد، تصریح کرد: رابطه بین سایپا و شبکه نمایندگی‌ها در قالب یک رابطه اقتصادی و سودآور برای دوطرف تعریف می‌شود.

جهرودی گفت: نرخ ارز بر روی محصولات سی‌کی‌دی گروه سایپا بسیار تأثیرگذار است و چنانچه بتوانیم ۵درصد از هزینه‌های محصولات سی‌کی‌دی را کاهش دهیم، بخش زیادی از هزینه‌های سایپا را پوشش خواهیم داد.

وی افزود: سراتو در ابتدای تولید با دلار ۳هزارو۲۰۰تومان به بازار عرضه شده اما هم اکنون قیمت دلار بالای ۴هزارو۸۰۰تومان است و با این شرایط سایپا برای تولید سراتو زیان می‌دهد که باید در خصوص قیمت‌گذاری منطقی این خودرو در حاشیه بازار تلاش شود.

 

مدیرعامل گروه سایپا در خاتمه گفت: در سایپا محصولات داخلی تولید می‌کنیم و با تولیدات داخلی امنیت خانواده، اجتماع و کشور تأمین می‌شود.