وضعیت خودروسازی کشور معیوب است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی وضعیت خودروسازی کشور معیوب است عضو کمیسیون انرژی مجلس، مقایسه‌ای بین میزان مصرف سوخت خودروهای داخلی و خارجی انجام داد. احمدمرادی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به اعلام سازمان استاندارد مبنی بر احتمال توقف ۱۰خودرو به دلیل مصرف سوخت بالا، گفت: ناوگان خودروی کشور فرسوده است و متأسفانه […]

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

وضعیت خودروسازی کشور معیوب است

عضو کمیسیون انرژی مجلس، مقایسه‌ای بین میزان مصرف سوخت خودروهای داخلی و خارجی انجام داد.

احمدمرادی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به اعلام سازمان استاندارد مبنی بر احتمال توقف ۱۰خودرو به دلیل مصرف سوخت بالا، گفت: ناوگان خودروی کشور فرسوده است و متأسفانه از خودروهایی استفاده می‌شود که عمر مفید آنها تمام شده و به یک آلاینده تبدیل شده‌اند که بیش‌ترین تعداد آن در تهران است.

خودروهای داخلی در ۱۰۰کیلومتر ۱۰تا ۱۱لیتر سوخت مصرف می‌کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که خودروهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند مصرف سوخت آنها بالا است، افزود: بیش‌تر خودروهای داخلی در ۱۰۰کیلومتر ۱۰تا ۱۱لیتر سوخت مصرف می‌کنند که این در برابر کشورهایی که هر ۱۰۰کیلومتر ۳لیتر مصرف می‌کنند، فاصله فاحشی دارد.

وی ادامه‌داد: اگر این موضوع مصرف بالای سوخت در نظر گرفته شود وضعیت خودروسازی کشور معیوب بوده و دچار مشکل است که باید در این زمینه بازنگری صورت گیرد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که سازمان استاندارد، سازمان محیط‌زیست و دستگاه‌های نظارتی نسبت به مصرف و استاندارد خودرو‌ها ایرادی گرفته‌اند، یادآورشد: این خودروهای تولیدی با مصرف سوخت بالا از جهت افزایش هزینه‌های کشور و آلایندگی مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده‌اند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح‌کرد: تمامی کشورهای دنیا با استفاده از تکنولوژی روز برای کاهش میزان مصرف سوخت تلاش می‌کنند که ما نیز نباید از این قافله عقب بمانیم و از تکنولوژی روز در این زمینه استفاده شود.