نوسازی تاکسی‌های فرسوده و ون از سوی سازمان تاکسیرانی تهران

پس از ۱۰سال وقفه آغاز شد نوسازی تاکسی‌های فرسوده و ون از سوی سازمان تاکسیرانی تهران نوسازی تاکسی‌های ون برای اولین‌بار پس از ۱۰سال با تسهیلات ۶۰ میلیونی و یارانه ۲۰میلیون تومانی از سوی سازمان تاکسیرانی تهران انجام می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران علیرضاقنادان […]

پس از ۱۰سال وقفه آغاز شد

نوسازی تاکسی‌های فرسوده و ون از سوی سازمان تاکسیرانی تهران

نوسازی تاکسی‌های ون برای اولین‌بار پس از ۱۰سال با تسهیلات ۶۰ میلیونی و یارانه ۲۰میلیون تومانی از سوی سازمان تاکسیرانی تهران انجام می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران علیرضاقنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از آغاز پروسه نوسازی ون‌های فرسوده ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: تاکسی‌های ون موجود از یک سو به دلیل فضای داخلی نامناسب باعث نارضایتی شهروندان شده و از سوی دیگر به دلیل فرسودگی بیش از حد برای تاکسیرانان نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده است و باتوجه به نبود گزینه با کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی برای جایگزینی این ون‌های فرسوده، مذاکره با خودروسازهای مختلف به سرانجام نرسیده و در حدود ۱۰سال متوقف مانده بود.

وی ادامه داد: اخیراً با تغییر مدیریت شهری و نگاه ویژه شهردار تهران و پشتیبانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، مبنی بر حمایت از نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و همچنین رایزنی‌های صورت گرفته با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، تلاش‌های انجام شده منجر به عقد قرارداد همکاری با شرکت پارس خودرو از گروه خودروسازی سایپا مبنی بر نوسازی ون‌های فرسوده مدل۲۰۰۷ با جایگزینی ون‌هایس برلیانس با یارانه ویژه تاکسیرانی شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به افزایش ظرفیت صندلی در این ون‌ها، گفت: با جای‌گیری تعداد بیش‌تر مسافر، تعداد خودروی کم‌تری در سطح شهر تردد کرده و با این شرایط کمک قابل‌توجهی به مباحث زیست‌محیطی و آلودگی هوای شهر تهران خواهیم داشت.

قنادان تصریح کرد: دارندگان ون تاکسی مدل ۲۰۰۷، جهت نوسازی ون خود با ون مدرن هایس برلیانس، علاوه بر ارزش اسقاط ون‌‌‌ها که ۱۲میلیون تومان است ۲۰میلیون تومان هم یارانه ویژه تاکسیرانی از محل اعتبارات شهرداری تهران در این حوزه دریافت خواهند کرد. بر این اساس، دارندگان تاکسی ون‌ با آورده ۱۲میلیون تومان می‌توانند در فاز اول طرح که با تعداد محدود آغاز شده، ثبت‌نام خود را در سامانه نوسازی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی تحت پوشش سازمان انجام دهند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این‌که وام ۶۰ میلیون تومانی سایپا در قالب لیزینگ بدون نیاز به ضامن و با اقساط ۶۰ ماهه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، گفت: خوشبختانه با این اقدام گروه خودرو‌سازی سایپا مشکل معرفی ضامن به بانک‌ها به جهت دریافت وام به‌طور کلی از میان برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با ستاد حمل و نقل و سوخت برای تسهیل امکان نوسازی ون‌های ۲۰۰۷ تصریح کرد: براساس مصوبات قانونی واردکنندگان خودرو باید براساس نوع خودرو تعدادی گواهی اسقاط به ستاد حمل و نقل و سوخت ارایه کنند. براساس این مذاکره و پیگیری‌های سازمان تاکسیرانی، اگر این گواهی‌های اسقاط که ارزش آن حدود ۱۶میلیون تومان است قبل از مصوبه هیأت وزیران در خصوص واردات خودرو به ستاد حمل و نقل و سوخت کشور ارایه شود، این تاکسی ون‌‌ها از ارایه گواهی‌های اسقاط معاف می‌شوند.

 

قنادان تأکید کرد: با توجه به محدود بودن تعداد ون‌‌ها در فاز اول این طرح، اولویت ثبت‌نام با تاکسیرانانی است که در خطوط فعالیت مستمر داشته و در شرایط آب و هوایی خاص خدمات بهتری را به شهروندان ارایه نموده‌اند.