دلیلی برای تعطیل کردن صنعت خودروسازی کشور وجود ندارد

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس دلیلی برای تعطیل کردن صنعت خودروسازی کشور وجود ندارد عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: موضع انفعالی برخی‌‌ها که اعلام می‌کنند باید صنعت خودروسازی را تعطیل کرد دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید اشکالات را با داشتن برنامه برطرف کنیم. فریدون‌احمدی در گفت‌وگو با […]

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس

دلیلی برای تعطیل کردن صنعت خودروسازی کشور وجود ندارد

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: موضع انفعالی برخی‌‌ها که اعلام می‌کنند باید صنعت خودروسازی را تعطیل کرد دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید اشکالات را با داشتن برنامه برطرف کنیم.

فریدون‌احمدی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص این‌که تعطیلی صنعت خودروسازی کشور چه مضرات و چه فوایدی دارد، اظهارداشت: دلیلی برای تعطیل کردن صنعت خودروسازی کشور وجود ندارد و باید اگر ایرادی در این صنعت وجود دارد آن را برطرف کرد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعطیل کردن صنعت خودروسازی کشور دلیل منطقی ندارد، گفت: خودروسازی کشور ما یک صنعت است، این امکان وجود دارد انتظاراتی که از آن داریم را برآورده نکرده باشد که با توجه به شرایط تاکنون انتظارات ما را نیز برآورده نکرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که علی‌رغم حمایت‌های صورت گرفته از صنعت خودروسازی کشور مخصوصاً در سال‌های بعد از انقلاب تاکنون این صنعت نتوانسته است انتظارات متقابل را برآورده کند، عنوان‌کرد: انتظار داشتیم با توجه به حمایت‌های صورت گرفته صنعت خودرو کشور بهتر از وضعیت کنونی باشد.

وی با اشاره به این‌که بخشی از عدم موفقیت صنعت خودروسازی کشور به دلیل تحریم‌ها، سوء‌مدیریت‌ها و سایر موارد است که باید همگی آنها را بررسی کنیم تا مشخص شود کجای کار ایراد دارد، ادامه‌داد: موضع انفعالی برخی‌‌ها که اعلام می‌کنند باید صنعت خودروسازی را تعطیل کرد دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید اشکالات را با داشتن برنامه برطرف کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صنعت خودروسازی کشور باید به نقطه‌ای در شأن جمهوری اسلامی و ملت ایران برسد اما در حال حاضر اعتقاد داریم که تاکنون به این نقطه دست پیدا نکرده است، تصریح‌کرد: مردم صنعت خودروسازی کشور را با صنعت خودروسازی سایر کشور‌ها که همزمان با ما گام در این عرصه گذاشته‌اند، مقایسه می‌کنند.

احمدی با اشاره به این‌که شاید یکی از دلایل ضعف این صنعت داخلی دولتی بودن آن است، ادامه‌داد: تغییرات مدیریتی و قیمت تمام شده در صنعت خودروسازی کشور بسیار زیاد است، ثبات مدیریتی و سیاست‌گذار نیز ندارند، رانت تولید می‌کند و نمی‌تواند به صورت رقابتی فعالیت کنند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این‌که عدم دسترسی به تکنولوژی و سیستم بانکی دست به دست هم داده‌اند تا این سیستم ناکارآمد شود، خاطرنشان‌کرد: تمام ایرادات از سوی خودروساز‌ها نیست بلکه بخشی از آن به سیاست‌ها اقتصادی و حمایتی کشور برمی‌گردد باید تمامی ایرادات را در کنار هم بگذاریم تا ضعف صنعت را برطرف کنیم.